4. září 2016 7:00, aktualizováno  10:57 Lidovky.cz > Zprávy > Design

‚Pomalá móda’ na pražském Fashionweeku

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Prague fashion week, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Prague fashion week, ilustrační foto | foto: Archiv Mercedes-Benz Prague Fashion Week
PRAHA Fenoménu takzvané udržitelné módy se bude věnovat v sobotu a v neděli část programu pražského týdne módy Mercedes Benz Prague Fashion Week. V Kafkově domě poblíž Staroměstského náměstí se v rámci akce Sustainable Fashion Day představí 30 značek, které vyrábějí produkty šetrné k přírodě i ke společnosti.

Uskuteční se přednášky a diskuse nebo workshopy o efektivním šatníku, udržitelném navrhování oblečení. Zájemci se dozvědí, co je to rychlá móda a co pomalá.

Pomalá móda, podobně jako hnutí pomalého jídla (Slow Food), je silnou odezvou na takzvanou rychlou módu (Fast fashion) produkující trendové oblečení za nejnižší náklady bez ohledu na sociální a environmentální dopady. Pomalá móda se soustřeďuje na navrhování a výrobu, přechází od kvantity ke kvalitě, snižuje tlak času. To umožňuje dodavatelům plánovat objednávky, předpovídat počty potřebných pracovníků a investovat v dlouhodobém horizontu. Oblečení vyjadřující trend pomalé módy je ušito, aby vydrželo a bylo imunní vůči trendům.

Kamila Boudová, odbornice v oblasti udržitelné módy a zakladatelka Sustainable Fashion Day, ve své přednášce slibuje ukázat realitu módního průmyslu a představit technologické, marketingové a obchodní řešení, která umožňují udržitelnou módu.

Ti, kdo se zaměřují na udržitelnou módu, pracují nejen s termínem recyklace, který je obecně známý i z třídění odpadu, ale i upcyklace. Recyklace znamená, že jednou použitou věc lze použít znovu, třeba po úpravě; většinou se z ní však nestane nic kvalitnějšího. Upcyklace je ale přeměňování nepotřebných produktů v nové materiály či produkty lepší kvality. Upcyklaci se věnují designéři a módní návrháři a na programu dnešní akce je také třeba film s názvem Co se nenosí, který představí jednoho z nich. Estonská módní návrhářka v něm hledá pravdu o módním průmyslu, zavede diváky do dílen v Bangladéši i na jednání s nadnárodními giganty a předvede, jak se snaží minimalizovat textilní odpad.

V neděli vystoupí zakladatelka značky La Petite Mort Andrea Oviedová a zájemcům poradí, jak udržitelnou značku založit. V Paříži objevila koncept udržitelné módy a zjistila, že velká část organické bavlny se pěstuje u ní doma, v Peru. Dnes rozvíjí svou značku na evropském trhu i v Peru, kde získává materiál a zadává produkci do malých dílen.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.