Vedení Prahy souběžně dál vyjednává i s firmou eMoneyServices (EMS), od které se pokouší koupit práva k projektu opencard. Debaty jsou velmi ostré a zatím k žádnému výsledku nedospěly. Praha totiž odmítla přistoupit na cenovou nabídku EMS, která podle města žádala skoro 500 milionů korun.
ČTĚTE TAKÉ: |
Projekt, který dosud stál 1,35 miliardy korun, pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS). Praha je vázána údajně nevýhodnými smlouvami, ze kterých se už řadu měsíců snaží vymanit. Opencard, která slouží především jako tramvajenka, si vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících.
Společnost XT-Card, tedy jedna z firem, o kterých se Hudeček zmínil jako o možných budoucích partnerech Prahy, ve středu uvedla, že předložila nabídku řešení, které by podle ní zajistilo kontinuitu opencard, připravilo město na nápor před školním rokem a vytvořilo prostor k dořešení dosavadních závazků magistrátu.
Uvedené řešení je podle vyjádření firmy možné spustit během dvou měsíců. Krizová varianta by prý stála přibližně 50 milionů korun. "Zmíněná nabídka zároveň dokládá, že nové řešení jízdného pro integrovaný dopravní systém Hlavního města Prahy lze včetně všech práv, licencí i rozšířené funkcionality pořídit za deset procent původní letošní nabídky ze strany společnosti EMS, kterou Praha dostala," uvedla XT Card.