Návštěvníci Signal festivalu budou mít v polovině října možnost spatřit na Palachově náměstí v Praze monumentální síťovou konstrukci, jejíž koncept je inspirován zemskými jevy a přírodními silami. Konkrétní podoba sochy, levitující nad hlavami lidí, je vytvarována na základě dat o různých výškách vln Tsunami napříč oceánem, které vzniklo kvůli zemětřesení v Chile v roce 2010. Díky ultralehkým vláknům, patnáctkrát silnějších než ocel, může být veškerá konstrukce připevněná k místním budovám a architektonickým prvkům, aniž by je poničila, a ozvláštňovat tak veřejný městský prostor.
Co dalšího bude k vidění na festivalu Signal (15.-18.10.):
|
Díla Janet Echelman byla už součástí několika kulturních událostí a visela ve světových metropolích včetně New Yorku , Londýna či Sydney. Jedna ze sítí se také stala rekvizitou pro taneční představení Stuttgartského baletu, kde sloužila jako kostým, kulisa i prodloužení lidského těla. Sytě červená svítící skulptura byla využita také při osvětlování Richmondského areálu zimních olympijských her ve Vancouveru a další našla své stálé umístění na obloze v Seatlu, kde má vyjadřovat hodnoty nadace Billa a Melindy Gatesových, podporující vzdělání a zdravotní prevenci.
Janet Echelman vystudovala čínskou kaligrafii a malbu, poté experimentovala na Bali, kde současné malířské umění využívala ve spolupráci s tradičními textilními metodami. Po pětiletém pobytu se jako profesorka vrátila na Harvardskou univerzitu, odkud později odešla zpět do světa umělecké tvorby. K síťovým projektům ji inspirovaly sít indonéských rybářů. Od roku 2004 spolupracuje s týmem inženýrů na tvorbě speciálního softwaru, který jejím síťovým skulpturám vdechuje život a barevné efekty.