Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Přemluv bábu, ať volí pravici, říkají Mádl s Issovou v 'ukradeném' klipu

Česko

  9:53
PRAHA - "Zajeďte za bábou a dědou a přemluvte je, aby volili pravici." Jiří Mádl a Martha Issová se videem obsahujícím tuto výzvu rozhodli apelovat na mladé lidi. Vyzývají je, aby se pokusili zvrátit výsledky nadcházejících parlamentních voleb svým vlivem na prarodiče.

Marta Issová a Jiří Mádl agitují proti levici. foto: Reprofoto

"Jestli v týhle zemi zvítězí u příštích voleb levice, tak za to můžou starý lidi, protože to jsou ty, kteří levici volí," osvětluje Issová, kdo jsou levicoví voliči.

Je proto na mladých, aby "změnili osud této země". Herci jim radí, aby navštívili své příbuzné a volbu levice jim rozmluvili.


Klip režíroval Petr Zelenka a místy si vůbec nebere servítky. Takže lidé, kteřím vadí vulgarity či zesměšňování venkova a starých lidí rozhodně nebudou nadšeni.  

"Starý lidi argumentují tím, že volí levici kvůli vám - svým dětem a vnukům," vykládá Mádl argumenty "starých lidí" a vysvětluje, že je proto potřeba dát jim najevo, že kvůli nim socialisty a komunisty rozhodně volit nemají. "Jak je možný, že tu levici volej? Copak voni zapomněli, jak to tady těch čtyřicet let, co byli komunisti u moci, vypadalo?" přidává se Issová. 

Jak uvedl na dotaz serveru iDnes.cz Jiří Mádl, za klipem nestojí žádná politická strana. "Ačkoliv je jasné, kterou část spektra tím podporujeme," řekl Mádl - čtěte zde.

Klip míchá řadu vžitých předsudků vůči venkovu a důchodcům se současnými politickými tématy a výšlapy do historie. "Starý lidi mají totiž takzvanou selektivní paměť. To znamená, že si pamatujou jen ty hezký věci. Jak si dali poprvé pusu na taneční zábavě, ale třeba už úplně zapomněli na proces s Miladou Horákovou," říká Mádl.

Nápad je ukradený, říká reklamní expert

Internetový klip s Marthou Issovou a Jiřím Mádlem má háček: "Nápad je od a do zet vykradený od Sarah Silverman," upozorňuje reklamní internetový specialista Petr Václavek. Tvůrci klipu přitom uvedli, že jde o jejich vlastní iniciativu. "Je to nápad můj, Marthy Issové a režiséra Petra Zelenky. Plánovali jsme to už déle. Sledujeme tím zvýšení zájmu mladých o politiku, proto jsme zvolili tento vtipný mód," citoval server iDnes Jiřího Mádla.

Podle Václavka z internetové reklamní agentury Lemonade Prague jde v podstatě o kopii americké komunitní kampaně Sarah Silvermanové. Původem židovská americká komička a spisovatelka se v roce 2008 během prezidentské reklamní kampaně snažila podobným videem přesvědčit mladé lidi židovského původu, aby vycestovali ze svých domovských států a jeli na Floridu přesvědčit své prarodiče, aby volili Obamu. Její reklama měla jednoduchou pointu: "Když se vaši prarodiče rozhodnou volit Obamu, dostanou letos ještě jednu návštěvu svých vnuků - jinak fuck off."

"Sarah věděla, co a pro koho dělá, skutečný záměr českého pokusu mi tak nějak uniká, homogenní skupina umaštěných pičičmundů zvaných čeští politici si nic podobného nezaslouží," tvrdí Václavek. "Navíc české verzi chybí nadhled, švih a vtip. Se Sarah se doopravdy zasmějete, protože se nebojí pouštět na tenký led, ovšem s tím, co oběma domácím protagonistům chybí, totiž s noblesou. S Marthou a Jirkou to nějak drhne."

Autoři: ,

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...