Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Pro KSČM pracuje už šest agentur, budou rozdávat televize a mikrovlnky

Česko

  7:00aktualizováno  12:10
PRAHA - Ekonomická krize žene reklamní agentury do náruče politických stran – a to bez ohledu na jejich přesvědčení. S masivními výdaji politiků na kampaně roste i ochota spolupracovat se všemi stranami včetně komunistů.

Krajské a senátní volby v České republice 2008. Předseda KSČM Vojtěch Filip (vlevo) a poslanec Evropského parlamentu za KSČM Miloslav Ransdorf foto:  František Vlček, Lidové noviny

Spolu se stovkami milionů od ODS a ČSSD je i volební rozpočet KSČM ve výši 50 milionů lákavou kořistí. "O spolupráci s námi se uchází mnohem více společností než v minulosti. Nyní pracujeme se šesti společnostmi. Uzavřené smlouvy nám však nedovolí jmenovat je bez jejich souhlasu," uvedla mluvčí komunistické strany Věra Karasová.

Vědomostní soutěže

Součástí předvolebních mítinků KSČM budou vědomostní soutěže pro rodiny. Budou moci vyhrát televizory, mikrovlnné trouby, varné konvice a digitální fotoaparáty.

Odměnou pro děti budou například plyšáci, knihy a malířské potřeby, řekla dnes novinářům místopředsedkyně komunistů Miloslava Vostrá.

Podle komunistů je to důkaz toho, že jejich politika je nyní pro reklamní průmysl akceptovatelná. Podle mediálních odborníků však spíš než program láká firmy ke komunistům fakt, že si na trhu nemohou příliš vybírat. "V dobách nouze se míra firemní nebo osobní integrity určitě rozpouští snáz než jindy," řekl marketingový expert Josef Havelka.

Politické strany totiž podle něj obecně nejsou pro reklamní agentury žádnou velkou výhrou a fungují spíš jako dočasné řešení v dobách nouze. "Jednání s politickými stranami nejsou vůbec snadná, už proto, že se rozhodování děje na nějaké kolektivní úrovni.

A to ještě pomíjím fakt, že spojení s politickým proudem může přinést stejně tak problémy jako výhody. Když jsem pracoval pro nadnárodní reklamní síť Leo Burnett, tak bylo naším pravidlem nedotýkat se politiky," dodal Havelka.

Jak ovlivňují volby reklamní trh ? Více si přečtěte v dnešním vydání deníku

Autoři: ,