Kvůli omezeným financím musí dopravní podnik hledat další úspory. Zastavil tak některé marketingové projekty a nebude letos nakupovat nové autobusy. Další rozsáhlejší škrty v MHD by mohly přijít v červnu.
ČTĚTE TAKÉ: |
Praha provoz metra a navazujících spojů prodloužila před komunálními volbami v září roku 2010. Metro na všech třech linkách od té doby jezdí v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle, poslední souprava tak na trasu vyjíždí až kolem 01:00 v noci.
"V prodlouženém provozu byla nabízená dopravní kapacita využita minimálně, v průměru nedosahovala ani deseti procent," uvedl Nosek. Noční jízdní řády se změní od 4. března. Praha tak letos ušetří 40 milionů korun, za celý rok 55 milionů korun.
Ani tak ale nebudou úspory dostatečně velké. Pražskému dopravnímu podniku totiž letos na provoz chybí kolem 700 milionů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů. "Musíme hledat další rezervy, musíme zastavit zbytné marketingové projekty, zredukovat právní a poradenské služby," řekla Magdalena Češková, která je pověřená řízením Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP).