Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Propagace mezi policisty? Za ples prezidia pošta zaplatila 700 tisíc

Česko

  17:30
PRAHA - Česká pošta se zřejmě rozhodla lovit klienty mezi policisty a za propagaci mezi nimi rozhodně nešetří. V dubnu se stala generálním partnerem plesu policejního prezidia, za což zaplatila 700 tisíc korun. Podle produkčních oslovených serverem Lidovky.cz lze za tuto sumu zaplatit celý ples. Loni přitom státní podnik ohlásil šetření.
Česká pošta

Česká pošta foto:  František Vlček, MAFRA

Logo pošty na pozvánkách za 67,5 tisíce, reklamní spot během videoprojekce vysílané v rámci programu za 50 tisíc korun, další pak na obrazovkách v předsálí za 70 tisíc nebo pětinásobnou zmínku moderátora o aplikaci Pohlednice Online za 90 tisíc. Desetistránková smlouva mezi Českou poštou a Zařízením služeb pro ministerstvo vnitra zmiňuje řadu bodů, k nimž se obě strany zavazují. Server Lidovky.cz má dokument k dispozici.

Pošta znovu zdražuje. Obyčejný dopis o tři koruny, doporučené psaní o čtyři koruny

Ples pro 650 hostů

Celkem pošta za reklamu na policejním plese v Top Hotelu Praha, kde například slavil vítězství v prezidentské volbě Miloš Zeman, zaplatila 700 tisíc korun bez DPH, pozvánku na 2. dubna dostalo 650 hostů. Na jednoho tak pošta vynaložila skoro 1100 korun. Co přesně si od vynaložené sumy státní podnik sliboval, není jasné. Ke sponzoringu se nechce s odvoláním na obchodní tajemství příliš vyjadřovat.

„Můžu potvrdit, že Česká pošta se za standardních podmínek propagovala na policejním plese. Policie ČR je náš významný klient, patří do stejného rezortu jako Česká pošta. Dostali jsme nabídku na toto reklamní plnění a rozhodli jsme se ji využít,“ napsal serveru Lidovky.cz mluvčí České pošty Matyáš Vítík.

A podobně zareagovalo i samotné prezidium. „Česká pošta se prezentovala na policejním plese. Jsme jejím významným klientem a spadáme do jednoho resortu. Nicméně podrobnosti vyplývající ze smluv komentovat nemohu, ani je nemám k dispozici,“ reagovala mluvčí prezidia Jitka Macalíková.

Server Lidovky.cz mimo jiné zajímalo, kolik činily celkové náklady na akci a zda sponzoring nebyl jen elegantní cestou, jak policii ples zaplatit. Akci podobných parametrů lze podle profesionálů za 700 tisíc uspořádat.

700 za ples? Bez problémů

„Osobně si myslím, že to je spíše více peněz, než je potřeba na běžný program, ale záleží na skladbě programu a osobnostech, které zde budou vystupovat,“ míní Miroslav Mareš z agentury Kultur Kontakt.

Zmíněná suma podle Martiny Kafkové z eventové agentury M-ocean odpovídá spíše skromnějšímu programu. „Takový ples za 700 tisíc bychom byli schopni zorganizovat, ovšem bez cateringu,“ řekla Kafková serveru Lidovky.cz.

Záležitost je o to pikantnější, že pošta loni ohlásila utahování opasků a předávání poboček do rukou soukromníkům. Kvůli šetření státní podnik neuspořádal ani ples vlastním zaměstnancům.

„Ples pro zaměstnance vedení České pošty zrušilo kvůli úsporám a nyní dalo 700 tisíc plus DPH na policejní ples. Velice podivný způsob úspor,“ postěžoval si Aktuálně.cz Miroslav Prokop z odborů České pošty.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!
Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!

Hledáte udržitelnou a kvalitní hygienickou péči pro sebe i vaše miminko? Už dál nemusíte. Zapojte se do testování a vyzkoušejte produkty ECO by...