Skutečnou ruskou Amerikou bývala Aljaška, jenže tu Rusové prodali Washingtonu – za pakatel sedmi milionů dolarů. Následoval Henry Ford, zakladatel masové výroby, muž, který inspiroval Hitlera i bolševiky. Když před půl stoletím sjela z pásu první sovětská volha, byl to vlastně ford. Náhoda?
Amerika je sice náš globální soupeř a třídní nepřítel, ale chceme-li vyrábět auta hodná toho názvu, ukradněme klasickou „ameriku“. Ten postup měl motorizovat Sovětský svaz. Poběda – okopírovaný Opel Kapitän s motorem dodge, volha – okopírovaný Ford Crestline, moskvič – auto skutečně přezdívané ruská amerika či Leninovy saně.
Vladimir Putin tu nepřiznanou fascinaci Amerikou sdílí. Když ho ještě v Kremlu navštívil George Bush, svezl ho svou „americkou“ volhou. Když teď sjíždí z pásu volha nová, Putin stojí vedle. Opět náhoda a opět ford? Ne, teď chrysler, ale stále Amerika. Skončila doba, kdy Rusko vyrábělo kradené americké nápady na trofejních linkách z poraženého Německa. Teď už si konstrukci koupí za ropné dolary, ale tu Ameriku na kolech si prostě nedá vzít.
Amerika je sice náš globální soupeř a třídní nepřítel, ale chceme-li vyrábět auta hodná toho názvu, ukradněme klasickou „ameriku“. Ten postup měl motorizovat Sovětský svaz. Poběda – okopírovaný Opel Kapitän s motorem dodge, volha – okopírovaný Ford Crestline, moskvič – auto skutečně přezdívané ruská amerika či Leninovy saně.
Vladimir Putin tu nepřiznanou fascinaci Amerikou sdílí. Když ho ještě v Kremlu navštívil George Bush, svezl ho svou „americkou“ volhou. Když teď sjíždí z pásu volha nová, Putin stojí vedle. Opět náhoda a opět ford? Ne, teď chrysler, ale stále Amerika. Skončila doba, kdy Rusko vyrábělo kradené americké nápady na trofejních linkách z poraženého Německa. Teď už si konstrukci koupí za ropné dolary, ale tu Ameriku na kolech si prostě nedá vzít.