21. ledna 2013 19:17 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Schwarzenberg vs Zeman na
Facebooku: 5:1 pro knížete

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 159Diskuse
Kandidáti na prezidenta Karel Schwanzerberg a Miloš Zeman se střetli v pořadu Otázky Václava Moravce.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kandidáti na prezidenta Karel Schwanzerberg a Miloš Zeman se střetli v pořadu Otázky Václava Moravce. | foto: ČTK
PRAHA Prezidentský kandidát Karel Schwarzenberg na internetu oslovuje 3,73 procenta české facebookové populace. Oblibou se jeho stránka vyrovná značkám, jako jsou Nike nebo McDonald's. Miloš Zeman na Facebooku zasahuje 0,59 procenta uživatelů.

Vyplývá to z analýzy sociálních sítí, kterou provedla společnost Socialbakers. Schwarzenberg má stále téměř pětkrát větší počet fanoušků než druhý z kandidátů Miloš Zeman, 173.000 proti 35.000. V posledních dnech se ale růst Schwarzenbergových podporovatelů zpomalil, v sobotu dokonce oba kandidáti získali po 2700 fanoušcích. Největší nárůst zaznamenali kandidáti v dny prvního kola voleb a dny následující poté, za poslední dva týdny Schwarzenberg počet ztrojnásobil.

ČTĚTE TAKÉ:

Ministr zahraničí a jeho volební tým je také více aktivní na sociálních sítích, denně píše v průměru třikrát více příspěvků než Zemanův tým. "Aktivita fanoušků je ale vyrovnaná v absolutních číslech, zvláště v posledních dnech se Zemanovi fanoušci v psaní na jeho zeď blíží aktivitě fanoušků Schwarzenberga, přestože je Zemanových fanoušků podstatně méně," uvedl Lukáš Maixner ze společnosti Socialbakers.

Schwarzenberg odráží útoky, Zeman je neosobní

Ani jeden z kandidátů a členů jejich týmů příliš neztrácí čas odpovídáním na dotazy voličů na Facebooku. Z 1210 dotazů položených na zdi Schwarzenberga jich bylo zodpovězeno pouze 13, Zemanův tým z 366 dotazů nezodpověděl žádný.

"Schwarzenbergův tým na sociálních sítích mnohem více odráží útoky druhé strany, vysvětluje výroky, uvádí fakta na pravou míru, Zeman nic podobného nedělá, příspěvky jsou méně osobní a méně postojové," vysvětlil Maixner.

Miloš Zeman (vlevo) a Karel Schwarzenberg přicházejí na debatu v televizi Prima.

Oba kandidáti vytvořili na Facebooku události, které mohou lidé dále rozesílat svým přátelům a potvrdit tak svou účast na: 'Jdu volit v 2. kole a volím Karla' nebo: 'Ve druhém kole volím Miloše Zemana'. V případě ministra zahraničí dostal pozvánku skoro trojnásobek lidí. Stejně vede i v případě těch, kdo účast potvrdili - 136.000 proti 36.000.

Kdo za něj komunikuje?

Tým ministra zahraničí na sociálních sítích hodně doporučuje off-line události, jako jsou koncerty a 'klubové noci' na podporu jeho kampaně apod.

I Miloš Zeman propaguje různé události, například debaty, nicméně Schwarzenberg podle analýzy v tomto případě lépe rezonuje s cílovou skupinou, oproti celkové sociodemografické skladbě voličů jsou na Facebooku mladší lidé a také lidé z větších měst, takže propagace koncertů apod. získává pozornost.

Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman v televizní debatě.

"Bývalý premiér nepředstavil svůj tým, jeho příspěvky jsou někdy v první osobě a někdy ve třetí a není jasné, kdo za něj komunikuje. Schwarzenberg zaujal opačnou strategii, volební tým představil na volebním webu a odlišuje příspěvky 'ústy kandidáta' a ty, které publikuje tým," uvedl Maixner.

Schwarzenberg je aktivní i na Twitteru, kde je dlouhodobě jeho 'falešný' účet a volebním týmem spravovaný pravý účet, který informuje o dění v kampani. K Miloši Zemanovi podle Socialbakers nelze dohledat žádný seriózní Twitter účet, jen ty méně či více parodující.

ČTK, Lidovky.cz
  • 159Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz