Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Škoda ukázala v Ženevě nové logo. A předvedla studii nového vozu

Ekonomika

  21:28
ŽENEVA - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto odhalila v předvečer ženevského autosalonu své nové logo a nový korporátní design. Logo umístěné na představené studii nového vozu Vision D zachovává tradiční okřídlený šíp, který je ale větší a má jiný, méně křiklavý, odstín zelené.

Nové logo Škody Auto foto: Škoda Auto

Tradiční černý kruh kolem šípu nově vystřídal chromový rámeček. Vyplývá to z informací automobilky.

Automobilka Škoda Auto představila v Ženevě nové logo.

Spolu s představenou studií nového vozu má nový firemní design naznačit, kam se hodlá Škoda do budoucna ubírat. Automobilka chce rozšířit modelové portfolio ze stávajících pěti modelů a zároveň posílit své aktivity v Evropě, ale i na trzích Číny, Indie a Ruska. Zástupci společnosti již oznámili, že automobilka chce každého půl roku přijít s novým modelem.

Automobilka Škoda Auto představila v Ženevě koncept vozu Vision D. Na snímku je výkonný Škoda Auto Winfried Vahland.

"Novou sílu naší značky chceme vyjádřit nejen našimi budoucími produkty, ale i vystupováním vůči našim partnerům a zákazníkům. Škoda jde svou cestou a chce na mezinárodním poli projevit svou novou sílu," uvedl člen představenstva za oblast marketingu a prodeje Jürgen Stackmann.

Desingová studie D s novým logem Škody uprostřed volantu.

Přehled všech logotypů používaných v minulosti - klikněte pro zvětšení

Škoda Auto - přehled všek používaných logotypů.

Představená designová studie Vision D má stavět na charakteristických prvcích značky. Nápadný je dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie, které umožnily vytvořit nadprůměrný vnitřní prostor a propůjčit vozu ve spojení s dynamickou linií střechy vysokou dávku optické suverenity. Plynulé napojení pátých dveří spolu s variabilitou interiéru signalizuje promyšlenou funkčnost celého automobilu.

Na vozech, které Škoda nabízí zákazníkům, se nové logo objeví až příští rok. Nebude jej zřejmě mít ani malý rodinný vůz, který firma hodlá uvést letos na podzim.

Automobilka Škoda Auto představila v Ženevě koncept vozu Vision D. Na snímku je výkonný Škoda Auto Winfried Vahland.

Nový firemní design by se měl postupně začít objevovat u prodejců Škody.

Nový vzhled by měly mít všechny nově otevírané autosalony. U těch stávajících bude záležet na vlastnících, kdy se rozhodnou do změny investovat. Prvním autosalonem v novém kabátě má být ještě letos otevíraná prodejna ve švýcarském Curychu.

Škoda Auto si loni stanovila cíl do roku 2018 svou výrobu zdvojnásobit na nejméně 1,5 milionu vozů.

Jak vypadalo první logo dnešní Škody Auto

Nejstarší logo Laurin a Klement (1895 – 1905)Logo Slavia
(1895 – 1905)

Jízdní kola a motocykly vznikaly v mladoboleslavské strojní dílně pod značkou Slavia. Základ loga tvoří kolo doplněné o atribut lipových listů, které mají symbolizovat slovanské národy. Připojena byla i jména zakladatelů firmy
(Laurin & Klement), která se později stala hlavním motivem nového loga.

Autoři: ,