Omyl, uvedeným mladým lidem je Paroubkův piboj proti poplatkům zcela bezpochyby úplně lhostejný. Stejně jako další podobná tažení jiných socialistů proti dalším věcem, které tepou či slibují jejich nápravu. Na plakátech totiž podle včerejšího Blesku dělají "křoví" modelové vybraní z mezinárodní fotobanky Pixmac, které vyfotografoval dánský fotograf Yuri Arcurs.
Titulek "Volební podfuk", který včera Blesk k textu použil, je ale příliš silný. Zahraniční modelové, jejichž portréty se dají k neomezenému reklamnímu využití nakoupit za nízké částky, totiž v kampaních používají i ostatní politické strany.
Podle reklamních expertů jde o běžnou praxi. Byť se modelky a modelové právě na billboardech s podobným vyzněním tváří, že skutečně podporují tu či onu danou stranu. I proto se včera volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík vztekal.
"Používání fotografií z profesionálních fotobank je věcí v reklamě naprosto běžnou," uvedl. Tvrdík zároveň poukázal na "kampaně pravicových stran, například ODS Plus, kampaň ODS z voleb do Evropského parlamentu či kampaň KDU-ČSL Dobrý den je, když..., kde byly taktéž zcela standardně použity fotografie z databank". Političtí konkurenti socialistů se sice včera snažili navozené situace, že tažení Paroubkovy ČSSD v kampani se opírá o anonymní tváře lidí z ciziny, využít, ale ani oni se raději kvůli vlastním zkušenostem nepouštěli do tvrdých odsudků.
"Také jsme dříve využívali anonymní tváře v kampaních, ale vědomě jsme se rozhodli od toho upustit, připadalo nám to nedůvěryhodné," tvrdí třeba šéf volebního štábu ODS Ivan Langer. "Od poslední kampaně, v roce 2009, v ní vystupují reální lidé, kteří skutečně existují a které vybíráme z členské základny, to podle nás posiluje důvěryhodnost komunikace," dodal.
Zástupci lidovců a komunistů zase shodně tvrdí, že na billboardy využívají mix svých příznivců a tváří z fotobank. "Při kampani Dobrý den je, když... si vybavuji například nimroda, rybáře či dívku v kroji, kteří byli našimi příznivci. Určitě tam ale také byli lidé z fotobank," uvedl Daniel Váňa z tiskového oddělení KDU-ČSL. Podobně mluví i místopředsedkyně KSČM Věra Žežulková. "Využití anonymních tváří ze zahraničí, je to logické, nejsou pak spojováni s tou stranou," připouští.
Ve úterních LN také čtěte:
Výhody? Billboard vás stále sleduje. Rozhovor s mediálním odborníkem
Billboardy zase zaplaví Česko. Kolik strany investují do kampaní
Slovensko má na padělky svého experta. Jak jsou na tom naši sousedé
Šťastní Dánové na plakátech ČSSD. Strany využívají komparzisty
PRAHA -
Bojuji proti poplatkům u lékaře, hlásá velikými písmeny z billboardů ještě větší hlava Jiřího Paroubka. Za ním stojí početný zástup mladých lidí, takže vše nasvědčuje tomu, že s šéfem socialistů souhlasí a jeho tažení proti poplatkům podporují.
Za Jiřím Paroubkem jsou zaplacení dánští modelové foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny
Překvapení ve schránce: daň z nemovitosti vzroste i násobně. Víme, kolik si připlatí v konkrétních městech
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Nabízíme komerční prostor 167 m2 v areálu Barborka v Bílovicích nad nad Svita...
Pod Nádražím, Bílovice nad Svitavou, okres Brno-venkov
13 917 Kč/měsíc