Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Televize Prima utržila z reklamy o pětinu méně, co loni

Média

PRAHA - S odhadem, že reklamní tržby letos televizím klesnou o pětinu až čtvrtinu oproti loňskému roku, se generální ředitel Primy Marek Singer v květnu nemýlil.

Generální ředitel TV Prima Marek Singer. foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny

Za první letošní pololetí měla Prima, druhá nejsledovanější komerční stanice v Česku, příjem z reklamy meziročně zhruba o 20 procent nižší. Singer to řekl poté, co skandinávský mediální koncern MTG, poloviční majitel Primy, publikoval své pololetní výsledky.

Pozitivnější přístup inzerentů, kteří výdaje na svou prezentaci na televizní obrazovce omezili v důsledku hospodářské krize, očekává šéf Primy nejdřív příští rok.

"V průběhu léta se ztráty vůči minulému roku snižují, což je sice pozitivní zpráva, ale zatím nemohu nijak odhadovat nějaký další průběh. Věřím jen, že v příštím roce se dostaneme na úroveň roku 2008," citovala Singera ČTK.

Tuzemské operace MTG – kromě hlavního kanálu Primy k nim patří v dubnu spuštěná filmově-seriálová stanice Prima Cool a program regionálních studií R1, který v minimalistické variantě odstartoval v polovině června – vynesly koncernu za první letošní pololetí celkové tržby 463 milionů švédských korun (zhruba 1,13 miliardy českých korun), oproti loňským 508 milionům.

V zahraniční měně činí pokles jen 11 %, což je způsobeno přepočtem z českých korun. Na loňské tržby měly přitom pozitivní vliv příjmy spojené s fotbalovým šampionátem EURO 2008.

Letošní pololetní provozní zisk 26,5 milionu švédských korun (tedy zhruba 65 milionů českých korun) přitom činil zhruba jen polovinu toho, co za totéž období loňska, tehdy představoval 52,7 milionu švédských korun.

Na poklesu se podepsalo především slabé první letošní čtvrtletí, za druhé byl totiž provozní zisk meziročně zhruba na stejné výši.
Prima totiž zjara investovala do nákupu pořadů pro svůj nový kanál Cool, a investice do programové nabídky hlavního kanálu navíc v reklamně slabém prvním čtvrtletí výrazně omezila.

Premiérovými pořady ji zatraktivnila až mezi dubnem a červnem. Meziročně se ji přitom za druhý kvartál podařilo zvýšit tržní podíl na sledovanosti mezi diváky staršími patnácti let na 21,6 procenta, z loňských 20,8 %.

Letní program je tradičně reprízový, hlavní investice jde zas až do podzimního programového schématu, od září. Z hlediska hospodaření za celý rok bude totiž pro Primu (stejně jako pro jiné komerční televize) rozhodující poslední čtvrtletí, s reklamou před Vánocemi.

Loni za toto období získala víc, než ve všech třech ostatních kvartálech roku dohromady.

Hospodaření televize Prima

období               1Q'08   2Q'08  3Q'08  4Q'08   1Q'09  2Q'09
tržby                  223,4   284,4   195,1   342,6    208,9   254,2
provozní zisk     37,9     24,8     13,5     83,5      2,2       24,3

v milionech švédských korun
Zdroj: MTG

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!