Lidovky.cz

Hosty odradí neochotný personál víc než špatné jídlo

Jídlo

  15:50
PRAHA - Hosty dokáže od návštěvy restaurace odradit spíše nevhodné chování personálu než špatné jídlo. Přístup personálu dokáže zážitek v restauraci znechutit téměř polovině hostů (46 procent), zatímco špatné jídlo jako nejhorší prohřešek uvedla čtvrtina respondentů. Vyplývá to z průzkumu restauračního rezervačního portálu Restu.cz.
Jídlo (ilustrační foto)

Jídlo (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Nespokojenost Češi nejčastěji vyjádří tím, že obsluze nedají spropitné, nebo se již neobjeví. Třetina si je ochotna stěžovat.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejhoršími prohřešky personálu jsou arogance, neochota a nevšímavost. Žoviální až vlezlý přístup k zákazníkovi jsou Češi naopak schopni číšníkům spíše odpustit. "Pro restauratéry je lepší vzít nezaučeného brigádníka, který ale dělá práci s láskou, než otráveného číšníka či číšníci. Ti jsou totiž schopni zabít tržby během krátké doby,” komentoval výsledky šetření zakladatel Restu.cz Pavel Suchánek.

Zakouřenost je horší než nečistota

Mezi další nešvary, které návštěvníkům v restauračních zařízení vadí, jsou podle průzkumu zakouřené prostory, které uvedlo 15 procent dotazovaných, zatímco deset procent na prvním místě kouká na čistotu lokálu a sociálních zařízení. Negativně naopak lidé příliš nevnímají neobměňovaní jídelního lístku. Stále stejnou nabídku jídel by své oblíbené restauraci odpustila nadpoloviční většina hostů.

Pokud český host není spokojen, potom to nejčastěji řeší tím, že nedá obsluze žádné spropitné. Takový přístup volí 41 procent lidí. Důležitým signálem pro restauratéry je fakt, že čtvrtina Čechů si otevřeně nestěžuje, ale už nikdy do stejné restaurace nepřijde. Sedm procent je ochotno o svých špatných zkušenostech napsat recenzi na internetu a pouhá dvě procenta nespokojených hostů si nechá zavolat vedoucího restaurace.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.