Lidovky.cz

Renč natočil pokračování brutálních spotů

Lidé

  18:15
PRAHA - Režisér Filip Renč točí druhé pokračování reklamy bezpečnostní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš". Dva nové spoty opět ukazují situace, ve kterých řidiči poruší pravidla a nese za to následky, ať už ztrátou svobody, zdraví nebo života svého či svých blízkých.

Filip Renč foto: Tomáš KristLidovky.cz

Oba spoty ukazují typické příklady častých nehod – malá míra sebeovládání a opilé party mladých lidí jedoucích domů z vesnických diskoték. "Mohu říct, že výsledek spotů je nejsilnější z emotivní stránky, zároveň nejnebezpečnější co se kaskadérských výkonů týká. Točili jsme bez speciálních trikových efektů, aby výsledek byl co nejvěrohodnější," řekl Filip Renč.

Spoty jsou rozděleny do dvou částí. Spot "Ego" ukazuje mladého řidiče, který se chlubí spolujezdci svým výkonným vozem. Jeho ego ale nesnese, aby ho někdo předjel a s předjíždějícím řidičem začne závodit. Nezvládne zatáčku a závěr spotu končí v pitevně. "Jste připraveni zaplatit i tuhle cenu?" uvádí komentář. Další nese název "Disco", ve němž jede parta opilých lidí z diskotéky. Srazí se s protijedoucím autem a mladý řidič, kterého dívky obdivovaly, skončí s trvale poškozeným mozkem na kapačkách – ty samé dívky od něj odvrací oči, protože se na něj nemohou ani dívat. "Nemyslíš-zaplatíš!" zakončuje komentář celý spot.

"Někdo mluví o reklamě, že je šokující a brutální. To si nemyslím, protože šokující a brutální je to, co se děje na českých silnicích. Po některých natočených scénách jsem odjížděl domů krokem, působivost i na mě a doufám, že to tak bude působit i na ostatní řidiče," dodal Renč k natočeným spotů pro Ministerstvo dopravy.

Témata: Filip Renč, YouTube
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.