Lidovky.cz

Johnny Depp si vystřelil z Trumpa. Přestrojený radí, jak jednat s mocnými

Lidé

  21:39
NEW YORK - V době, kdy Donald Trump denně plní americká média prostořekými výroky na téma své prezidentské kandidatury, přišel satirický web Funny or Die s filmem tvářícím se jako dokument o jeho cestě za úspěchem v realitním byznysu. Zaručené rady, jak správně jednat s mocnými Američany, v parodickém snímku s věrnými Trumpovými gesty a dikcí prezentuje Johnny Depp.

Johnny Depp. foto: Reuters

Padesátiminutový pseudodokument nazvaný Umění obchodu (Donald Trump ́s The Art of the Deal: The Movie) vychází ze stejnojmenné knihy z roku 1987 a je prezentován jako její filmový přepis. Depp vystupuje v roli tehdy čtyřicetiletého podnikatele mířícího vzhůru, který představuje svou knihu malému chlapci.

„Víš, že to je druhá nejprodávanější kniha všech dob? Hned po Bibli, kterou psalo dvanáct chlápků. A řeknu ti, ta je nudná,“ nenechává už v úvodu Depp za doprovodu Trumpových rozmáchlých gest na pochybách, že knižní předlohu bude film zesměšňovat.

Filmaři z webu Funny or Die svůj výtvor stylizovali do obrazové kvality „béčkových“ filmů 80. let s využitím tehdejší grafiky, zvuku i hudebního doprovodu.

Snímek postupně prezentuje spoustu Trumpových rad, kupříkladu jak je důležité neustále investovat, být permanentně veřejně aktivní či jak prosazovat svůj vliv. Naneštěstí pro hlavního hrdinu se každá z těchto rad prezentovaná v Trumpově knižní předloze ve filmu poněkud zvrtne. „Úspěšní lidé jsou pořád na telefonu - i když na druhé straně nikdo není,“ radí Depp chlapci, načež následuje sestřih rozhovorů s mocnými světa včetně tehdejšího sovětského vůdce Michaila Gorbačova, jemuž říká „klidně tu zeď nech zbořit, já ti postavím jinou“.

Skupina film natočila potají bez jakékoli publicity. Deppa známého dokonalým ztvárněním všemožných charakterů si prý vysnili jako ideálního představitele Trumpa. „Když souhlasil, byli jsme ohromně nadšení. Nechtěli jsme tomu věřit,“ řekl agentuře AP šéf webu Funny or Die Owen Burke.

Na scénáři se podepsal někdejší tvůrce dalšího známého satirického webu The Onion Joe Randazzo. Autoři nejprve plánovali premiéru na srpen a chtěli ji stihnout co nejdříve, neboť byli přesvědčeni, že tehdy aktivní a úspěšná Trumpova prezidentská kampaň brzy uvadne a skončí v zapomnění. Nestihli to však a film vypustili do světa až den po Trumpově triumfu v primárkách v New Hampshire, což bylo pro publicitu díla dobře. „Mysleli jsme si, že to musíme prezentovat dřív, než (Trump) zmizí. A teď to nevypadá, že by se k tomu chystal,“ poznamenal Burke.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.