Mezinárodní projekt pro grafické designéry je i tento rok rozdělen do dvou soutěžních kategorií: profesionální umělci a studenti vysokých uměleckých škol. Zúčastnění autoři mají vždy za úkol vizuálně zpracovat vybrané aktuální společenské téma. V minulosti to bylo například rychlé rozšířené občerstvení, globální krize a vloni pak plakátům vévodil motiv diskriminace.
Letos přišla na řadu Čína. "Celý západní svět kupuje levné čínské výrobky s vědomím, že řadu z nich vyrobila levná dětská pracovní síla. Zároveň si asi dlouhá léta vyspělá západní civilizace neuvědomovala fakt, že tím také dává prostor pro rostoucí čínskou ekonomiku," komentují letošní téma pořadatelé z Asociace užité grafiky a grafického designu.
Letošního bienále se účastní na 160 umělců z 19 zemí světa. Z jejich došlých prací pak mezinárodní porota vybere tři vítěze, držitele Grand Prix 2011. "Grafici letos na téma Číny vesměs reagovali na globální problémy spojené s krizí a rostoucím vlivem čínské ekonomiky na světový vývoj. Práce zakládali mnohdy na vizuální zkratce, jež je podtržena jemnou směsí ironie a očekávané hrozby," dodává Sýkorová.
Vybrané práce budou od 8. listopadu vystaveny nejen na internetových stránkách bienále, ale i v pražské galerii Altán Klamovka, a to až do 4.prosince.