Tento rok jsme realizovali několik větších zakázek pro dost významné firmy. Dělali jsme kolekce obalů z krásných papírových materiálů na prezentace skleněných objektů, obaly na broušené poháry, luxusní, drahé, ne vždy až tak výtvarně úžasné. Hlavně ale, aby to bylo patřičně luxusní, výjimečné, draze vypadající. Slovo "luxus" jsem letos slyšel až moc často. Právě proto mě v očích víc a víc zůstávají jednoduché, nekomplikované, prosté, dokonale funkční předměty. Protože pracujeme s papírem, vybral jsem věci převážně z tohoto materiálu.
Papírová podložka, mistička na bonbon - co může být jednoduššího a přesto tak proporčně uměřeného, papírek vymezuje prostor pro sladkost, chrání a dá obsahu vyniknout.
Podobnou funkci má i tácek, ne z papíru, ale vlastně podobného materiálu, vždyť papír je převážně právě ze dřeva. Tvar misky, materiál, barevnost nabízí (samozřejmě s možným exotickým obsahem!) velké estetické zážitky.
Prázdná líska na ovoce ze sběrového nasávaného papíru, snad už to ani nemůže být snazší, jednodušší, funkčnější, ale ta struktura!
Piji čaj, naprosto nespokojen s běžnou nabídkou, kupuji si čaj vážený a kvalitní sáček sám o sobě je proporčně krásný, jen na něj nalepit rukou dopsanou etiketu.
Udělal jsem výjimku a kvůli této krabičce jsem ochutnal i nálev z pampelišky (byl docela dobrý). V tomto případě mne naprosto běžná krabička zaujala grafikou - je v ní něco improvizovaného, nedokonalého, ale barevně "čajově" příjemného.
JAN ČINČERAPokud potřebujete něco kreativně zabalit, jedním z mála lidí v České republice, kteří to dokáží originální způsobem a zaručí technologickou dokonalost, je Jan Činčera. S manželkou v roce 1994 založili Studio Činčera, je předsedou soutěže Mladý obal, kromě komerčních zakázek se stará i o obaly kolegů designérů - třeba Evy Eisler nebo Ronyho Plesla a s úspěchem představuje také své projekty, které skvěle balancují na pomezí designu a volného umění. |