Lidovky.cz

Plánujeme více čalouněného nábytku, prozradil šéfdesignér TONu

Design

  20:30
V Bystřici pod Hostýnem vzniká už od roku 1861 tradiční ohýbaný nábytek TON. Legendární česká firma vsadila před několika lety na spolupráci s designéry a dodnes nelituje, ba naopak. Potvrzují to i slova kreativního ředitele, designéra Michala Riabiče, který prozradil, že se fanoušci TONu mohou těšit třeba na více čalouněného nábytku.

Michal Riabič foto: Archiv designéra

"Nosim v hlave niekolko projektov od inych designerov. Su to navrhy, s ktorymi nas oslovili a verime, ze doplnia produktove portfolio spravnym smerom. O prekvapeniach, aby prekvapeniami zostali, samozrejme nemozem vela napisat, ale z pohladu do kuchyne TONu perzradim, ze sa mozete tesit na viac caluneneho nabytku. Aby som nezahalal ani ako designer, chcel by som doplnit rad produktov ku kresielku MOJO," řekl Riabič.

PŘEČTĚTE SI CELÝ ON-LINE ROZHOVOR

Mladý slovenský designér a architekt sbíral po studiích zkušenosti v Rakousku, kde působil jako designér ve firmě BENE AG, jako člen kolektivu Uniform Architects se věnuje i instalacím a veřejnému prostoru. A před několika lety začal spolupracovat s českou firmou TON. "S firmou TON spolupracujem uz 3 roky, zacinal som s "Houpakem" Wave (křeslo na fotografii - poznámka redakce), postupne som navrhol niekolko vystavnych expozicii a dalsie dve stolicky. Tym som absolvoval overovaci proces "kompatibility" s ludmi a duchom firmy. Az potom som dostal ponuku od Milana Dostalika (generalneho riaditela) na poziciu art direktora," zavzpomínal designér.

Revoluce produktového designu

Ačkoliv je TON firmou s bohatou historií a tradičními postupy, na nové technologie Riabič nezapomíná. "Vsetky nove technologie sa nakoniec prejavia napriec celou skalou odvetvi a myslim ze 3D tiskarny a bytovy design nebudu vynimkou. Tato technologia umoznuje tvorbu foriem, ktore sa inak realizovali len velmi tazko, alebo sa vobec zrealizvat nedali. Ale aku kvalitu nam to prinesie do zivota bude zalezat skor od toho, kto s touto technologiou bude pracovat. 3D tisk bude masovo dostupny vyrobny prostriedok z coho ide rovnako strach ako zvedavost, pretoze takato demokratizacia v inych odvetviach priniesla mnozstva nie velmi kvalitnych vystupov, no na druhej strane dala nastroje do ruk aj ludom, ktory by si nikdy nehladali cestu v povodnych technologickych postupoch. Knih-tisk a graficky design pred prichodom PC tiez nepatrili medzi profesie, ktore sa robili z domu. Podobna revolucia sa odohrala v hudbe, tak uvidime co prinesie do sveta produktoveho designu."

A jeho sen? "Moj designersky sen je opat sa viac hrat," uzvařel Michal Riabič.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.