Na Manhattanu taková módní přehlídka ještě nebyla. Hosté seděli pod širým nebem na sedačkách vyrobených z dřevěných palet. Kulisy k přehlídkovému molu tvořily věže vytvořené z odpadu a recyklovatelných materiálů. To vše pod taktovkou francouzského oděvního domu Givenchy.
Kolekci prezentovaly šaty jednobarevně černé nebo bílé. Důstojně, s kamennou tvář a téměř bez mrknutí oka působily modelové i modelky. Prostě tváře jen občas zdobily sofistikované masky, které se připravovaly celých sedm hodin.
„11. září je nejsmutnější den v současné americké historii. Chtěla jsem vytvořit něco pokorné a hodného respektu,“ prozradila kreativní ředitelka události Marina Abramovic. To se jí beze sporu podařilo. Světová média ihned zaplnily zprávy o nejdražší přehlídce, jakou New York zažil. Zároveň pomohla vyzdvihnout jméno kreativního ředitele značky Givenchy Riccardo Tisci. Jak připomíná list New York Times, ještě před deseti lety byl tento rodilý Ital zcela neznámý a jeho počáteční práce byla přijata s rozpaky a první kolekce pro Givenchy označena jako chudě uspořádána a chaotická. Nyní však, jak se zdá, je z něho král přehlídek.
Nevšední podívanou si nenechaly ujít ani zástupy hvězd a významných osobností. Mezi nimi například Julia Roberts, Nicki Minaj, Steven Tyler, COurtney Love a také pár Kim Kardashian a Kanye West nebo dokonce i filmová legenda Pedro Almódovar a mnozí další.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |