Tříměsíční program řeší potřeby týmů a firem a posouvá je od nápadu na produkt nebo službu až po funkční, důkladně propočítaný byznys plán a uvedení na trh, řekl Jiří Sulženko ze společnosti Plzeň 2015, která inkubátor založila.
Inkubátor nabízí osm celodenních intenzivních kurzů s lektory z praxe. Zájemci se dozvědí o strategickém plánování, o konkurenci, o finančním řízení firmy, o budování značky, o marketingu nebo o vstupu na zahraniční trhy. Program zahrnuje osobní konzultace s koučem a mentory a na závěr zhodnocení projektu profesionály. Navíc mohou firmy využívat sdílenou kancelář a prototypovou dílnu s 3D tiskárnou a dalšími technologiemi, řekla manažerka projektu Michaela Mixová.
První cyklus už v červenci dokončilo šest týmů z oboru grafického a produktového designu, zážitkového turismu či z oboru služeb nabízejících využití řemesel a nových technologií. „Jsme studenti kreativních oborů a tam se nám nedostalo moc podnikatelských dovedností. Inkubátor nám určitě přinesl základní školu podnikání, vytvořili jsme si byznys plán, což je pro nás kuchařka, se kterou teď vaříme ten náš byznys,“ popsal Radim Pekárek z grafického studia COOK, které se věnuje například tvorbě obalů a etiket pro potraviny a nápoje. Kurz v inkubátoru týmu, který podniká asi rok, pomohl ujasnit si oborovou specializaci a zúžit portfolio, komunikovat se zákazníky či si provést marketingový průzkum.
Cena tříměsíčního programu až pro tříčlenné týmy je 25 000 korun, uzávěrka pro přihlášení je 28. září.
Kreativní inkubátor patří do projektu Evropského hlavního města kultury Plzeň 2015 a je podle Sulženka jednou z klíčových aktivit, která v Plzni přetrvá i do dalších let.