Lidovky.cz

Krušné časy Staropramenu. Prodeje padají, šéf odchází

Slovensko

  12:10
Společnosti Pivovary Staropramen loni klesly prodeje piva a ostatních nápojů na 3,12 milionu hektolitrů, což znamená meziroční pád o 40 tisíc hektolitrů. I přesto zůstává podnik na českém trhu stále dvojkou za Plzeňským Prazdrojem.

Sídlo pivovaru Staropramen na pražském Smíchově. foto: Lidovky.cz

Pražské manažery naopak těší růst exportu - nejznatelněji na Slovensku, v Británii a Německu. „Za dalším nárůstem exportu Staropramenu, který překročil hranici 600 tisíc prodaných hektolitrů, stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors,“ myslí si Pavel Barvík, mluvčí Pivovarů Staropramen.

Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách.

Firma v roce 2015 investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. „Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů o téměř 20 procent,“ uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Do restaurací k fotbalu

Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů na O2 sport. Do projektu se podle ní zapojilo více než 700 hospod, tržby jim vzrostly přibližně o desetinu.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

Šéf se klidí

Další věc, kterou musí firma vyřešit, je odchod dlouholetého generálního ředitele Zbyňka Kováře. „Rozhodoval jsem se, jestli se ve Staropramenu snažit dožít, což by bylo určitě pěkné. Pro svůj osobní rozvoj jsem si ale říkal, že toho mám ještě hodně před sebou,“ vysvětlil dvaačtyřicetiletý Kovář deníku E15. Ředitelskou kancelář vyklidí k poslednímu březnu.

Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar. Na domácím trhu jí patří druhé místo. Jedničkou je skupina Plzeňský Prazdroj, která loni prodala v Česku a v cizině téměř deset milionů hektolitrů piva. Vývoz meziročně posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, jeho nejprodávanějším pivem byly Krušovice.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.