Nebývalý zájem o Londýn se ale neopakuje - při startu tamní linky byla letadla obsazená do posledního místa, včera nebyl problém si za 750 korun objednat středeční let do Girony. „Nízkonákladoví dopravci přitom obvykle prodávají nejdříve nejlevnější letenky, se stoupajícím obsazením letadla se ceny zvyšují,“ podotýká Tereza Zajíčková, která prodává letenky. Že je ještě k mání levný lístek, ale nemusí znamenat nezájem. Ryanair totiž první lety někdy zlevňuje, aby přilákal další klienty.
Premiérový let do Girony si včera nenechal ujít ani Radim Jančura, majitel nejúspěšnějších dopravní společnost v České republice Student agency. „Naše žluté autobusy se dělají právě nedaleko Girony, takže jsem využil možnosti letět,“ vysvětlil Jančura. „Autobusem by to bylo dražší,“ žertoval.
„Do Španělska jsem se stejně chystala na návštěvu, ale zřejmě bych letěla až o pár měsíců později. Cena však byla výhodná, tak jsem toho využila,“ sdělila svoje důvody další z cestujících Hana Kamenická. Na rozdíl od denní linky Ryanairu do Londýna bude spojení do Katalánska fungovat pouze v pondělí, ve středu, v pátek a v neděli. Lidé, kteří na Pyrenejský poloostrov poletí, musejí počítat s tím, že gironské letiště sice má v názvu Barcelona, ale leží od ní asi osmdesát kilometrů. A cena za dojezd může být stejná jako cena letu.
Odborníci si zatím netroufají odhadnout, jaký zájem budou mít Španělé o cesty do Brna a zda se budou podobat mladým Angličanům, kteří si prostě jen tak vyrazí na jeden či dva večery do neznámého města uprostřed Evropy. Jihomoravský hejtman Stanislav Juránek, který včera první letadlo na letišti vítal, se však domnívá, že by to mohl být přínos. „Španělsko se stalo naším sousedem. Letový řád dává na cestu letadlu čas dvě a půl hodiny, přilétlo ale o padesát minut dřív. Určitě se najdou tací, co si zaletí do Barcelony na fotbal,“ poznamenal.
Brno má ale informačních materiálů ve španělštině jen minimum. Turistické informační centrum pro případný nával turistů z jihu zatím nic mimořádného nepřipravuje. Dosud s nimi nemá takřka žádné zkušenosti. „Španělé sem jezdili opravdu minimálně,“ sdělil ředitel centra Vladimír Ondráček. Také informační stránky o Brně jsou jen v angličtině, němčině, ruštině a italštině.
Premiérový let do Girony si včera nenechal ujít ani Radim Jančura, majitel nejúspěšnějších dopravní společnost v České republice Student agency. „Naše žluté autobusy se dělají právě nedaleko Girony, takže jsem využil možnosti letět,“ vysvětlil Jančura. „Autobusem by to bylo dražší,“ žertoval.
„Do Španělska jsem se stejně chystala na návštěvu, ale zřejmě bych letěla až o pár měsíců později. Cena však byla výhodná, tak jsem toho využila,“ sdělila svoje důvody další z cestujících Hana Kamenická. Na rozdíl od denní linky Ryanairu do Londýna bude spojení do Katalánska fungovat pouze v pondělí, ve středu, v pátek a v neděli. Lidé, kteří na Pyrenejský poloostrov poletí, musejí počítat s tím, že gironské letiště sice má v názvu Barcelona, ale leží od ní asi osmdesát kilometrů. A cena za dojezd může být stejná jako cena letu.
Z Brna opět létají čtyři letecké linky |
Odborníci si zatím netroufají odhadnout, jaký zájem budou mít Španělé o cesty do Brna a zda se budou podobat mladým Angličanům, kteří si prostě jen tak vyrazí na jeden či dva večery do neznámého města uprostřed Evropy. Jihomoravský hejtman Stanislav Juránek, který včera první letadlo na letišti vítal, se však domnívá, že by to mohl být přínos. „Španělsko se stalo naším sousedem. Letový řád dává na cestu letadlu čas dvě a půl hodiny, přilétlo ale o padesát minut dřív. Určitě se najdou tací, co si zaletí do Barcelony na fotbal,“ poznamenal.
Brno má ale informačních materiálů ve španělštině jen minimum. Turistické informační centrum pro případný nával turistů z jihu zatím nic mimořádného nepřipravuje. Dosud s nimi nemá takřka žádné zkušenosti. „Španělé sem jezdili opravdu minimálně,“ sdělil ředitel centra Vladimír Ondráček. Také informační stránky o Brně jsou jen v angličtině, němčině, ruštině a italštině.