Porucha, která se po startu objevila na automatickém pilotu, nebyla podle armády závažná. "Podle letecké příručky nemůže pilot v takovém případě pokračovat, proto se kapitán rozhodl z bezpečnostních důvodů přistát na letišti v Praze-Ruzyni," uvedlo ministerstvo obrany.
Členem delegace směřující do Francie je i náměstek ministryně obrany Martin Barták. Plánovaný program jednání se podle tiskového tajemníka Kanceláře Senátu Petra Kostky bude muset zhustit do odpoledne.
Závada akumulátoru u letounu Tu-145M zase narušila program návštěvy prezidenta Václava Klause v Japonsku. Před dvěma roky musel Challenger s Klausem na palubě nouzově přistát v Mnichově kvůli prasklině v čelním skle. Vládní letouny často zrazovaly rovněž bývalého ministra zahraničí Cyrila Svobodu.
Vláda kvůli stále častějším potížím s letouny nakonec rozhodla, že vládní letku obnoví nákupem dvou nových airbusů A-319 CJ. Tyto letouny se loni staly páteří armádního dopravního letectva. Celkem loni armáda převážela vládní činitele při 244 cestách, které trvaly asi 1224 hodin. O rok dříve to bylo 232 letů, které trvaly asi 1065 hodin.
Členem delegace směřující do Francie je i náměstek ministryně obrany Martin Barták. Plánovaný program jednání se podle tiskového tajemníka Kanceláře Senátu Petra Kostky bude muset zhustit do odpoledne.
Kromě parlamentních jednání, které souvisejí s blížícím se předsednictvím Česka v Evropské unii, má delegace večer v Invalidovně zahájit výstavu o meziválečném Československu a jeho spojenectví s Francií.
Poruchy starších vládních letounů nebyly v minulosti něčím výjimečným. Naposledy loni v říjnu právě Challenger kvůli podezření na závadu řízení nedopravil šéfa české diplomacie Karla Schwarzenberga a vicepremiéra Alexandra Vondru do Lucemburska na zasedání ministrů zahraničí EU.
Podle letecké příručky nemůže pilot v takovém případě pokračovat, proto se kapitán rozhodl z bezpečnostních důvodů přistát na letišti v Praze-Ruzyni |
Závada akumulátoru u letounu Tu-145M zase narušila program návštěvy prezidenta Václava Klause v Japonsku. Před dvěma roky musel Challenger s Klausem na palubě nouzově přistát v Mnichově kvůli prasklině v čelním skle. Vládní letouny často zrazovaly rovněž bývalého ministra zahraničí Cyrila Svobodu.
Vláda kvůli stále častějším potížím s letouny nakonec rozhodla, že vládní letku obnoví nákupem dvou nových airbusů A-319 CJ. Tyto letouny se loni staly páteří armádního dopravního letectva. Celkem loni armáda převážela vládní činitele při 244 cestách, které trvaly asi 1224 hodin. O rok dříve to bylo 232 letů, které trvaly asi 1065 hodin.