Lidovky.cz

Volební venuše, koláče i komiks

Česko

  9:12
BRNO - Tradiční předvolební guláše vyšly z módy. Nespalte se a volte Milana Venclíka, hlásí nápis na opalovacím krému, který rozdává lídr ODS. Boj o to, kdo obsadí hejtmanský post, se dostává do rukou reklamních agentur. „Je to dobrý fór,“ hodnotí nápad lidí z Venclíkova týmu výkonný ředitel brněnské komunikační agentury Aetna Roman Šťastný.

Stanislav Juránek foto: Tomáš Hájek, Lidové noviny

Politici se snaží zviditelnit stále výrazněji. „Guláše zatím nepadnou, ale vše potvrzuje, že chtějí zaujmout i mladší věkové skupiny,“ připomíná odborník.

Právě na mladší líčí i Kateřina Dubská ze Strany zelených. Rozdává Kateřina Dubská ze Strany Zelenýchinformační komiks a putuje po akcích, kde se soustřeďují mladí lidé. Další propagační předměty hodlá její tým postupně doplňovat.
„Už jsem viděl politická pravítka, píšťalky i pivní tácky. I politika je svým způsobem druh zboží, závisí hlavně na nápadu, třeba spojení předmětu s vtipným heslem,“ připomíná Pavel Vysloužil z agentury Strategic Consulting.

Hejtman Stanislav Juránek, věren své pověsti, si chce potřást rukama s co nejvíce lidmi. Kvůli tomu si pořídil i speciální pojízdnou kavárnu, s níž zastavuje na různých místech a zve i na koláčky.
„Ty nejsou bez práce,“ upozorňuje hned sociální demokrat Michal Hašek, který by letos právě Juránka rád sesadil z hejtmanské pozice, I on ale ve své kampani bude sázet také na osobní kontakty s lidmi.  Pokud se týká reklamních předmětů, hodlá před počátkem školního roku nabízet pomůcky budoucím prvňáčkům jako připomenutí zrušení výdobytku vlády ČSSD takzvaného pastelkovného. Moc víc prozradit nechce. Například školní gumy s Michalem Haškem by ale určitě potěšily i jeho protivníky.

Konečně legraci z některých propagačních předmětů si konkurenti dělají neustále. Na opalovací krém ODS v modrém obalu někteří lidé říkají, že po jeho použití zmodrají, druhý „hit“ Milana Venclíka v podobě repliky Věstonické venuše s Venclíkovým podpisem vyvolává další otázky. „Bavíme se, jestli se má za autora nebo nás upozorňuje, kam chce směřovat, když je podpis přímo pod jejím pozadím,“ směje se jeden z konkurentů.

Jasno, zda jsou krémy a koláče správná cesta k cíli nebo jen vyhozené peníze, nemají ani odborníci. „U reklamy nikdy nevíte, jak by to dopadlo bez ní,“ podotýká politolog Masarykovy univerzity Stanislav Balík. „Těžko si může jeden politik dovolit něco vysadit, protože nemůže vědět, jak by to zapůsobilo na voliče. Takže jim rozumím, byť mi to připadne směšné,“ dodal.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.