Lidovky.cz

Lidovci to Evropě osladit nechtějí

Česko

  16:11
PRAHA - Vládní koalice není jednotná v názoru na kampaň k českému předsednictví v Radě EU. Lidovci se dnes distancovali od spotu Evropě to osladíme. Nelíbí se jim její heslo a vyzvali koaliční partnery, aby s nimi víc o přípravě předsednictví komunikovali.

Předseda KDU-ČSL Jiří Čunek vystoupil na tiskové konferenci po zasedání předsednictva a celostátního výboru strany.

Zpracovatelé se podle něj snažili být zajímaví a výjimeční, přesto je těžko přeložitelný slogan "naprosto nevhodně zvolený", uvedl Čunek. Lidovecký celostátní výbor přijal usnesení, aby vláda nadále, co se týká propagace českého předsednictví v EU, postupovala jednotně.

"Vláda ani koaliční partneři nebyli informováni o této aktivitě úřadu vlády a především ministra pro Evropu Alexandra Vondry. Všichni jsme se jen divili, co za kampaň to je," poznamenal Čunek. "Nepoužil bych tato slova," odpověděl pak na otázku, zda to kvůli kampani nyní lidovci "osladí" naopak Vondrovi.

Podobu kampaně a televizní spot představila vláda minulý týden. Premiér Mirek Topolánek tehdy uvedl, že dvojsmyslné a poťouchlé heslo by mělo být chápáno především v pozitivním smyslu. Objevuje se i ve spotu, v němž hraje sedm českých osobností, které se podle vlády staly tvářemi předsednictví.

Podle lidoveckého předsedy je důležité, aby byly koaliční strany dopředu informovány o dalších vlnách kampaně a nebyly pak zbytečně překvapovány. "Mnohé se dá změnit," poznamenal Čunek.

Propagační klip


Kampaň nese název Tváře českého předsednictví a záměrem vlády je vzbudit zájem občanů o nadcházející předsedání v EU. Cílem první fáze kampaně má podle jejích autorů být originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů o předsednictví.

K autorství nápadu s kostkou cukru se přihlásil Vondra. "Někteří skeptici říkají, že se tam (v předsednictví) rozpustíme jako kostka cukru v čaji. My přece nejsme kostkou cukru, ale my jsme ji vynalezli. A i kdybychom byli tou kostkou cukru, naší ambicí by mělo být trochu ten čaj osladit," uvedl při představení kampaně.

Odborníci na média a reklamu však pojetí kampaně hodnotí spíše kriticky. Například dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur a nynější pedagog Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš heslo považuje heslo přímo za kontraproduktivní. Kriticky na kampaň pohlíží i opozice.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.