Lidovky.cz

Vejce socialistům pomohla, nesmí si to pokazit

Česko

  10:51
PRAHA - Vajíčková rebelie, která zaskočila šéfa socialistů Jiřího Paroubka, může v nadcházejících eurovolbách ČSSD paradoxně pomoci. Shodují se na tom politologové i odborníci z oblasti marketingu.

Volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík (vlevo) a Jiří Paroubek. foto: Jindřich MynaříkLidové noviny

Také šéf agentury zajišťující předvolební kampaň ČSSD Jiří Chvojka vnímá vajíčkovou kampaň a její středeční vyvrcholení na pražském Andělu pozitivně.

„Přemýšleli jsme, jestli na to máme nějak reagovat. Nakonec jsme se usnesli, že ten dav necháme vybouřit. Pro nás je to, co se marketingového hlediska týče, pozitivum,“ soudí Chvojka. Podle něj teď aspoň lidé vědí, že se „nějaké evropské volby konají a že při nich zjevně o něco jde, když se kvůli nim strhla taková vlna nenávisti.“

politolog

Pokud s tím bude ČSSD marketingově pracovat a ukazuje se, že s tím naprosto systematicky začíná, tak jí to pomůže



Také politolog Jan Kubáček si myslí, že vajíčková kampaň ČSSD spíše pomůže než uškodí. Ale jen v případě, že s ní socialisté dobře naloží. „Pokud s tím bude ČSSD marketingově pracovat a ukazuje se, že s tím naprosto systematicky začíná, tak jí to pomůže,“ soudí Kubáček. Podle něj totiž čeští voliči agresi vnímají velmi negativně. „Češi nemají rádi nátlakové akce a násilí. Většinou se ztotožňují s obětí. Zejména to platí u žen a u nezařazených voličů,“ tvrdí Kubáček.

Velké plus má vlna vajíčkového odporu podle Chvojky také v tom, že lídry ČSSD velmi zviditelnila. „Nevšiml jsem si, že by se psalo o jiné kampani než o naší. Takže to je pro nás nepopiratelný přínos,“ říká Chvojka. S tím souhlasí i marketingový expert Jiří Václavek z reklamní agentury Lemonade.

„Marketingoví odborníci vedoucí kampaň ČSSD mohou jásat. O jejich kampani se totiž mluví úplně všude. Ve finále co by za to dal Čunek, Zubová a ostatní, o kterých se v novinách vůbec nemluví,“ soudí Václavek. Podle odborníků vajíčková kampaň proti ČSSD silně znevýhodnila ostatní politické strany hlavně u starších voličů. Ti totiž budou touto kampaní velmi ovlivněni.

„Mladí voliči zůstanou doma. A starší budou silně ovlivněni vajíčkovou aférou. Ostatní politické strany to velmi poškozuje, protože se nedokázaly jednoznačně distancovat,“ říká Kubáček.

Jediné, na co si ČSSD může stěžovat, je, že kvůli vajíčkové revoltě je kampaň vyjde na víc peněz. „Museli jsme zdvojnásobit ochranku a na obranu politiků povolat i organizátory, kteří to normálně nedělají,“ tvrdí Chvojka.

„Druhá stránka je technická. V Praze nám zničili kamion, který je úplně znečištěný. Do Liberce jsme tak museli s úplně novým kamionem. Totálně zničená je také hudební aparatura, to je škoda tak půl milionu korun,“ říká Chvojka.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.