Krajský soud v Ostravě tak Hrochovi zvýšil tříletý trest, který mu v lednu vyměřila soudkyně novojičínského okresního soudu.
"Rozsudek přijímám, nastoupím do výkonu trestu. Čekal jsem potvrzení rozsudku, rok navíc v přísnější věznici taky přijímám," uvedl Hroch. Dodal, že pro rodinu to bude určitě zklamání, a že každý obžalovaný by byl rád za podmínku. "Odpykám si trest a můžu žít dál," konstatoval.
Rozsudek je pravomocný a není proti němu možné odvolání, pouze dovolání, což však Hrochův obhájce vyloučil. "Musím respektovat rozhodnutí soudu a za této situace i rozhodnutí klienta, který mi sdělil, že nechce využívat další mimořádné opravné prostředky a nemohu jednat přes jeho pokyny," uvedl obhájce.
S trestem byl spokojen státní zástupce, který se proti původnímu rozhodnutí odvolal a požadoval vyšší trest. "Trest plně postihuje stupeň společenské nebezpečnosti jednání pana obžalovaného.
Zejména bylo zohledněno množství zraněných a bohužel i zemřelých, takže ty čtyři roky jsou optimální," uvedl státní zástupce. Soud navíc vyhověl i jeho návrhu na zvýšení zákazu řízení všech vozidel určených k hromadné přepravě osob, který dnes navýšil z původních tří na pět let.
Na trati už funguje elektronické zabezpečovací zařízení
Hroch loni v dubnu zavinil na jednokolejné trati nedaleko Ostravy tragickou srážku dvou tramvají. Nepočkal na určeném místě na křížení s protijedoucí tramvají, soupravy se pak na jednokolejné trati čelně srazily.
Ještě před lednovým procesem u okresního soudu v Novém Jičíně Hroch tvrdil, že je připraven přijmout trest. Za obecné ohrožení mu hrozilo tři až deset let vězení. Nakonec se ale odvolal, protože věřil v možný podmíněný trest.
Na jednokolejné trati už funguje elektronické zabezpečovací zařízení, které by mělo podobným srážkám zabránit. Až do nehody ale vše záviselo pouze na pozornosti řidičů. A jak se později ukázalo, loni v dubnu to nebylo poprvé, co proti sobě tramvaje vyjely. V předchozích případech ale řidiči vždy stihli soupravy ubrzdit a celá záležitost se vyřešila couváním.
Tragická nehoda se stala mezi zastávkami Poruba koupaliště a Vřesina. Celkem bylo v tramvajích smrti 87 cestujících. Tři zemřeli, 11 dalších utrpělo těžkou újmu na zdraví s léčením delším než šest týdnů, 29 lidí bylo zraněno středně těžce a 22 osob utrpělo poranění lehká. Hmotná škoda byla vyčíslena na nejméně 2,5 milionu korun.