Informuje o tom server Týden.cz. Brněnská firma QCM podle závěrečné zprávy kampaně odeslala loni na zhruba 36.000 e-mailových adres ve 12 zemích v jižním Pacifiku a dalších šesti státech informační zprávu v angličtině a čínštině. Příjemci se z ní mimo jiné dozvěděli, že ekoturistika je udržitelná forma turistiky a že Česká republika je jedním z předních turistických cílů v Evropě, píše server.
Podle firmy byla kampaň úspěšná. Kritici to ale vidí jinak. "Vůbec nechápu, co tím mailem chce odesílatel říct," cituje server internetového publicistu Daniela Dočekala. Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury je dopis "tak nesmyslně neuvěřitelný, že připomíná obsahově spam".
E-mailová kampaň byla podle serveru součástí tří projektů "ekonomické diplomacie" za necelého 1,5 milionu korun. Ministerstvo podle Týdne.cz o projektech odmítlo poskytnout další informace, Chmiel je hájí.
"O celkovém efektu lze hovořit až v delším časovém horizontu, a to po návštěvě všech států, na které byla kampaň cílená. Odezvu jsem zaznamenal v několika rozhovorech, přičemž šlo vesměs o pozitivní reakce. Tazatelé se zajímali zejména o možnost organizovaných cest turistů z ČR do pacifické oblasti," napsal ministr serveru.
Podle jiného dokumentu, do něhož redakce Týdne.cz nahlížela, však prý sám provedené projekty kritizoval za to, že nejdou do hloubky, zřejmě vinou krátkého času na zpracování.