Lidovky.cz

Občanští demokraté v nouzi prodávají své členy marketingu

Česko

  8:22
PRAHA - ODS se rozhodla svých více než 30.000 členů nabídnout k marketingovým účelům. Už během podzimu začnou řadovým občanským demokratům chodit do e-mailů obchodní nabídky, třeba od telefonních operátorů či bank. Uvedly to Hospodářské noviny (HN). Strana tak podle listu řeší nedostatek financí.

Ilustrační foto foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny

"Už jsme podepsali nějaké smlouvy," řekl deníku manažer ODS Jan Kočí. Za nápadem využít členskou databázi a ukrojit pro ODS díl ze čtyřmiliardového byznysu v tzv. direct marketingu stojí bývalý místopředseda strany Ivan Langer.

"Moje představa byla taková, že se k šíření nabídek použijí e-maily nebo náš intranet," upřesnil Langer. Tak to skutečně bude fungovat - reklama přes e-maily, stranický magazín či na interních stránkách ODS, píše deník.

Adresy konkrétních lidí si ale strana nechá pro sebe. Firmám jen zaručí, že se jejich nabídka dostane k desítkám tisíc členů. "Když to někdo nebude chtít dostávat, vyškrtneme ho samozřejmě ze seznamu," doplnil mluvčí ODS Tomáš Bartovský.

Občanští demokraté by na "prodeji" členů podle HN mohli vydělat až několik milionů. Mají totiž atraktivní sociální strukturu, je mezi nimi hodně vysokoškoláků a lidí z měst s nadprůměrnými příjmy. Za jednoho příjemce reklamní nabídky by mohli dostat deset až 15 korun, celkem tedy až 500.000 od jedné firmy.

Zpeněžení členské základny by ODS mohlo pomoci zalepit díru v rozpočtu, která jí vznikne snížením každoročního státního příspěvku stranám za poslance, senátory a krajské zastupitele.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.