Lidovky.cz

Temní borci z ČSSD lákají voliče na přejetého plyšáka

Česko

  11:00
PRAHA - Šéf volební kampaně sociálních demokratů napsal v pondělí na své stránky na sociální síti Facebook krátkou poznámku: ... a je to venku :). Pod tento status umístil odkaz ze zpravodajského serveru iDNES, který jako první zveřejnil socialistický předvolební klip v podobě traileru k filmu z hollywoodské produkce.

12 statečných - předvolební virální klip ČSSD foto: youtube.com

Facebookové stránky projektu Magnificent Twelve (odkaz na slavný western Sedm statečných alias Magnificent Seven nemohl být zřejmější) byly založeny už 24. září, stejnojmenný klip nasazen na YouTube o dva dny později. Socialisté se ale ke klipu přihlásili až včera. Tedy klasická teasingová kampaň, ve které je účelem vybudit zdání a až poté se k věci přihlásit.

Snaha natočit upoutávku dostatečně dramaticky a s potřebným patosem dílku dominuje. Producent Jan Hamáček tvrdí, že přesně to byl záměr. Na dílku se podle něj podíleli čeští filmaři. Prý neví kteří (anebo je raději nechce jmenovat, tomu se říká autorská hrdost).

Dále čtěte:

Hned na začátku klipu s anglickým komentářem a českými titulky se divák seznámí s padouchy. Vizuálně poměrně odpudivý člověk kouří v hotelovém baru doutníky, pije whisky a nechává se oblažovat třemi spoře oděnými dívkami. Kdyby typově tak moc nepřipomínal trochu kultivovanějšího Vítězslava Jandáka a hotel se nemohl jmenovat třeba Kempinski (jestlipak tam ještě Jiří Paroubek chodí?), bylo by vše v pořádku.

12 statečných - předvolební virální klip ČSSD

V dalších záběrech jsou do protikladu postaveni "obyčejní lidé". Tedy kromě metařů i žebráci s nápisy jako "Už tři roky nemám práci, Už rok jsem neměl teplé jídlo".

Dvanáct statečných. Spot je natočený v angličtině s českými titulky a tváří se jako reklama na nový film.

Matce s děckem nedá na přechodu přednost černé BMW, a dítěti dokonce přejede medvídka.

Dvanáct statečných. Spot je natočený v angličtině s českými titulky a tváří se jako reklama na nový film.

Pak už ale přichází dvanáct tmavých siluet s tím, že se zlu postaví. Dvanáct proto, že při zisku tolika křesel by sociální demokracie získala většinu v Senátu.

Dvanáct statečných. Spot je natočený v angličtině s českými titulky a tváří se jako reklama na nový film.

Škoda jen, že odhodlaní a neohrožení hrdinové ze svých temných siluet nevystoupí. Kdyby v klipu defilovali skuteční borci, jako například Zdeněk Škromach, Vladimír Špidla, Jaroslav Palas či Jan Mládek nebo exposlanec Miroslav Svoboda, to by bylo teprve terno. Slavná westernová předloha navíc nabízí i pro socialisty nepříjemnou konotaci. Jestliže ze sedmi statečných přežila trojice, vychází to socialistům z dvanáctky tak na pět křesel. Přes chvályhodnou snahu zaujmout a pobavit nic moc.

Magnificent Twelve

Producent: Jan Hamáček a ČSSD
Předpremiéra: 26. září 2010
Premiéra: 11. října 2010

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.