Lidovky.cz

Dvořák: Že jsem doporučoval známé? To není střet zájmů

Česko

  13:00
PRAHA - Bývalý ředitel dopravního podniku Martin Dvořák dohazoval zakázky svým známým. Nešlo o střet zájmů, tvrdí v rozhovoru pro LN.

Martin Dvořák foto: Lidové noviny

Byla to léta, kdy pražský dopravní podnik vyhloubil největší černou díru své historie – předražený projekt elektronické tramvajenky Opencard. Městskou firmu řídil Martin Dvořák a podle zjištění LN začaly milionové zakázky na vylepšení mediálního obrazu získávat firmy napojené na jeho dobré známé Petra a Gabrielu Šecovi.

INFOGRAFIKA:

Vítězné firmy přitom vedle stejného sídla spojovala ještě další okolnost: uzavřely v té době konzultační a poradenské smlouvy s tajuplnou společností Cokeville Assets sídlící na Britských Panenských ostrovech. Ano, jde o stejnou pochybnou firemní skořápku, k níž mířilo 17 haléřů z každé prodané jízdenky, a o tutéž schránku, která pak pravidelně odváděla část svého zisku vlivnému pražskému lobbistovi a zákulisnímu politickému hráči Ivovi Rittigovi.

LN Proč jste v dopravním podniku navyšovali marketingové výdaje?
To bylo jen jednorázově, když se uváděla Opencard. To byla jediná doba, jinak byly výdaje stejné. V tu chvíli jsme navíc centralizovali několik marketingových odborů oddělení do jednoho hlavního. Vyjma toho období s Opencard se jinak náklady nezvyšovaly.

LN Je náhoda, že miliony na zlepšení obrazu dopravního podniku putovaly k vašim známým, manželům Šecovým?
Náhoda není správné slovo. Na všechno bylo výběrové řízení. Jediné propojení, které je možné dovozovat je přes právníky a advokátní kanceláře. Jsem si jistý, že tam nedošlo ke střetu zájmů. Vždy zastupovali dva různé subjekty, které spolu spolupracují. Jsem si jistý, že dodrželi nestrannost, že nenadržovali jedné nebo druhé straně.

ČTĚTE TAKÉ:

LN Vy osobně jste ve prospěch Šecových intervenoval? Doporučoval jste je?
Doporučoval jsem určitě spoustu firem. I je. To bylo ale před třemi lety.

LN Nevnímáte to jako jasný střet zájmů?
Nevím, jak na to reagovat. Je třeba se podívat, jakou práci odvedli a za kolik. To je klíčové a rozhodující. Nejsou to žádné garážové firmy, jsem přesvědčen, že odvedli dobrou práci. Nebyl jsem tak ve střetu zájmů.

VÍCE O TÉMATU:

Kdo profitoval z milionových zakázek, které rozděloval dopravní podnik pod vedením Martina Dvořáka?

Proč byly miliony vyváděny do Karibiku firmě s nejasnými vlastníky?

Jak souvisí zadávání zakázek na dopravním podniku s vilou Dvořákovy matky na Madeiře?

Odpovědi najdete ve víkendovém vydání Lidových novin.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.