Lidovky.cz

Chtěl od UPC vrátit zálohu. Pomohla až hrozba právníkem

Česko

  7:00aktualizováno  16:41
PRAHA - Velký ohlas čtenářů sklidil článek LN o soudních sporech s kabelovou společností UPC. Ozvala se řada dalších klientů, jejichž zkušenosti potvrzují, že nepřátelské jednání UPC je spíše pravidlem, než výjimkou. To však společnost odmítá.

Mediální společnost CET 21 se dohodla s firmou UPC na opětovném zařazení stanice Nova Sport do nabídky kabelové televize foto: Shutterstock

Stejně jako Boris Nosek, o jehož případu informovaly LN, i známí Michala Vrby řádně vrátili zapůjčený modem společnosti UPC a považovali služby za ukončené. Avšak za dva roky jim přišel dopis a v něm pohledávka na 30 tisíc korun - modem prý nevrátili. Z běžné pokuty 5000 korun za nevrácení zařízení se po dvou letech vymáhaná částka vyšplhala na šestinásobek.

Modem vrátili, UPC ale tvrdí opak. Čtěte více:

Vrbovi známí zprvu zůstali klidní. Formulář o převzetí techniky pracovníkem UPC si totiž uschovali a společnosti ho ukázali v domnění, že došlo jen k nějakému omylu. "Ale chyba lávky, UPC reagovalo tím, že takovýto člověk u nich údajně nikdy nepracoval, takže dali věci někomu cizímu," vylíčil nepříjemné překvapení pan Vrba.

Pracovník přitom přišel v čase, na kterém se jeho známí s UPC dohodli. A co je navíc zvláštní, v systému UPC je prý uvedeno, že k nim pracovník přišel kabelovku odpojovat v jednu hodinu ráno. "Což je taky pěkný nesmysl. Evidentně podvodné jednání," konstatoval Vrba.

Vracet zálohu se UPC nechtělo

Zákazník Roman Gröger serveru Lidovky.cz popsal pro změnu problémy, do nichž se dostal, když po společnosti žádal navrácení zálohy za nákup karty do set-top boxu poté, co ji společnosti vrátil.

Nejprve mu UPC tvrdila, že kartu zaslal na špatnou adresu. Poté po něm žádali kopii podacího lístku z pošty. Přestože ve smlouvě taková podmínka nebyla, kopii jim zaslal. Tím však požadavky UPC stále nekončily. Následně po něm chtěli doložit ještě doklad o úhradě zálohy za zapůjčenou přístupovou kartu.

"To už jsem opravdu považoval za snahu vyhnout se platbě a pohrozil jsem předáním tohoto případu advokátovi. A ejhle, najednou mi píše paní z reklamačního oddělení s omluvami a příslibem navrácení částky 200 Kč plus 1 Kč (zřejmě úrok)," vylíčil pan Gröger, jak nakonec nad UPC vyzrál.

REAKCE UPC

"Ani jeden z vybraných případů neříká celou pravdu," napsal v reakci mluvčí společnosti Juraj Gerbery.

"UPC Česká republika citlivě vnímá publikované zákaznické zkušenosti. Naši operátoři přistupují ke každému klientovi individuálně a usilují o řešení případných problémů ve prospěch klienta," uvedl s tím, že Zákaznická linka je jim k dispozici ve všední den od 8.00 do 20.00 a o víkendech od 10.00 do 18.00.

Problémy s převodem platby

Tolik štěstí neměl naopak pan Vít Vojáček. Z vlastní zkušenosti klienty UPC varuje, aby si pečlivě pohlídali, když převádí platbu za služby například z jednoho účtu SIPO na druhý. Přestože mu byl převod potvrzen, v praxi to vypadalo jinak. "Na původní SIPO se stále platila původní částka a na SIPO dcery se platily asi dvě třetiny částky," napsal pan Vojáček.

Po obšírných žádostech o napravení chyby mu UPC malou část dluhu vrátilo. "Přiznám se, že nemám sílu se s nimi dále hádat a smířil jsem se s tím, že mi zbylou částku UPC ukradlo," uvedl závěrem s tím, že agenty nabízející služby UPC od té doby vyhání nekompromisně od dveří.

Průtahy s vypovězením smlouvy

Závěrem ještě jeden případ s dobrým koncem. Pan Václav Drozda si od UPC nechal instalovat internet. Protože však nezačal fungovat a operátoři na telefonu odmítali poslat technika s tím, že problém je v jeho počítači, rozhodl se zase rychle smlouvu s UPC ukončit.

Operátoři mu však začali tvrdit, že to tak rychle nepůjde. "...že prostě budu muset, nevím už přesně jak dlouho, ale minimálně měsíc, platit paušál," napsal pan Drozda. Naštěstí si však všiml droboučkého textu na konci smlouvy. "Velikostí sotva pár desetin milimetrů se tam psalo, že má zákazník nárok odstoupit od smlouvy do 10 dnů od uzavření. Zaplať pánbůh, že jsem to tam našel. Strašně se mi ulevilo a slečnu operátorku, která mi do toho okamžiku drze a zcela záměrně tvrdila, že to nejde, jsem nádherně setřel," vylíčil Drozda.

UPC mění rychlost i ceník internetu

Od května společnost ruší rychlost internetu ve výši 10 a 25 Mbit/s. Místo nich firma nabídne 30 Mbit/s za 499 Kč měsíčně, což představuje zdražení o 54 Kč proti 10megabitovému připojení a naopak zlevnění o 51 Kč proti 25megabitovému připojení.

U nejvyšší nabídky se rychlost 120/10 Mbit/s nezmění, ale služba podraží o 50 korun na 799 Kč měsíčně. Stejná zůstane i rychlost 60/6 Mbit/s, kde cena naopak o padesátikorunu klesne na 599 Kč.

Základní jednamegabitová přípojka zrychlí na dvojnásobek při nezměněné ceně, ale nově budou klienti muset platit měsíčně 49 Kč za pronájem modemu. Tato změna se ostatně týká všech zákazníků UPC.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.