"Prezident by neměl mluvit jen k lidem z pražských salonů," vysvětluje v úvodu klipu, apelujícího na voliče na venkově Zeman.
V inzerátu otištěném v deníku Metro si však protiřečí: "Hlavní město má svá specifika a proto je třeba, aby Praha čerpala z rozpočtu více, než menší města a obce," stojí v Zemanově inzerátu.
Jak ověřit pravost letáků?
Novelu zákona o rozpočtovém určení daní, která měla mírně zvýhodnit menší města, by Zeman podle inzerátu vetoval. Jenže v jedné z debat před prvním kolem kampaně s novelou souhlasil.
"Jako dlouholetý obyvatel Prahy Vám mohu slíbit, že bych byl ve funkci prezidenta vždy nekompromisně proti jakýmkoli podobným opatřením namířeným proti Pražanům," píše dále Zeman v inzerátu.
Podle informací serveru iDnes.cz označila mluvčí Zemanovy kampaně za pravé letáky z venkova. K letákům z hlavního města se nevyjádřila. Obchodní ředitel deníku Metro Miroslav Mareš podle serveru odpověděl, že nemůže prozradit jméno zadavatele reklamy. "Nemůžeme to zveřejnit, protože máme ve smlouvě dodatek o mlčenlivosti," řekl Mareš.
Nelogičnost a rozporuplná vyjádření Zemanovu kampaň provázejí dlouhodobě. Na billboardech, které v závěrečných dnech kampaně zaplavily republiku, provolává: "Stop této vládě," jak by ji reálně jako prezident mohl zastavit, však už neuvádí.
ČTĚTE VÍCE O FINÁLE KAMPANĚ: |