Lidovky.cz

Kudy projet Prahou bez čekání? Podívejte se na podrobnou mapu

Česko

  7:00
PRAHA - Osvědčené trasy do centra a z centra Prahy mají jeden háček: jezdí jimi většina řidičů. Podívejte se, které ulice zůstávají naopak po většinu doby hladce průjezdné. Server Lidovky.cz získal mapu, která ukazuje, kde se v současnosti tvoří v Praze největší kolony.
Dopravní zácpa (ilustrační foto)

Dopravní zácpa (ilustrační foto) foto: Shutterstock

V porovnání s jinými milionovými velkoměsty je na tom Praha ještě relativně dobře. Alespoň pokud se porovná počet lidí, kteří v pracovní dny jezdí po městě autem, s těmi, kdo využívají městskou hromadnou dopravu.

„Poměr činí 57 % ve prospěch hromadné dopravy ku 43 % automobilové dopravy,“ tvrdí dopravní inženýři Technické správy komunikací, kteří mapu pražských kolon pro server Lidovky.cz zpracovali. I tak se ale Praha bez ranní a večerní špičky neobejde.

Mapa dopravně nejvytíženějších míst v Praze. KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ.

Červenými tečkami jsou na mapě zvýrazněny křižovatky, na kterých se řidiči zdrží nejdéle. Spolu s nimi jsou modrou barvou vybarveny ulice, ve kterých se kvůli semaforům a husté dopravě tvoří dennodenně kolony. Naopak šedě zbarvené ulice značí tahy, kterými bývá jízda zpravidla plynulá bez větších zdržení.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejhorší je samozřejmě situace v samém centru města, kde se řidiči nejvíce načekají a kde je jízda tramvají či metrem výrazně rychlejší. Avšak ranní a večerní špička se netýká jen centra. „Kritickým místem je i křižovatka na Vypichu, Karlovarská-Drnovská, Poděbradská-Kbelská a Poděbradská-Kolbenova, Vídeňská-Zálesí, Švehlova-Hostivařská a také okružní křižovatky Vítězné náměstí a Vídeňská-Kunratická spojka," vyjmenovali místa největších kolon dopravní inženýři.

Dopravně nejzatíženější křižovatky v Praze. KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ.

Důvod je prostý: vybudovaná infrastruktura nedokáže v těchto místech pojmout nápor Pražanů z okraje velkoměsta a mimopražských řidičů, kteří míří do centra hlavního města za prací. Jejich podíl výrazně vzrostl zejména v 90. letech. V pracovní den vjede do hlavního města téměř 300 tisíc aut. „Významnou pomocí může být dostavba Pražského okruhu (vnějšího okruhu kolem Prahy) a Městského okruhu (zprovoznění tunelového komplexu  Blanka a výstavba východní části), na které se část automobilové dopravy přesune z běžné uliční sítě,“ předpokládají odborníci.

Vedení města by rádo otevřelo tunel Blanka ještě před říjnovými komunálními volbami. Zprovoznění tunelu v tomto termínu je však zatím spíše nepravděpodobné. Stavební firma ČKD Praha DIZ, která má na starosti dodávku technologických částí tunelu, totiž před pár dny uvedla, že do voleb asi práce dokončit nestihne. (VÍCE ČTĚTE ZDE)

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.