Lidovky.cz

Hudečkova smůla. Praha do voleb nestihne otevřít Blanku

Česko

  19:57
PRAHA - Pražská TOP 09 přijde o svůj hlavní předvolební tahák. Tunel Blanka se nepodaří otevřít před komunálními volbami. Podle primátorova náměstka Jiřího Nouzy (TOP 09) se tunel neotevře o prvním říjnovém víkendu, jak se předpokládalo. Potvrdil také informace, že dodavatel technologické části tunelu, firma ČKD Praha DIZ, při kontrolním dnu na stavbě uvedl, že práce dokáže dokončit až v dubnu 2015. Praha ale podle Nouzy bude usilovat o zkrácení odkladu.

Náměstek pověřený výkonem funkce pražského primátora Tomáš Hudeček (TOP 09). foto: ČTK

"Pro mě jako pro Pražana je to problém, ale v žádném případě nedám všanc bezpečnost provozu," řekl Nouza, který má v radě stavbu Blanky na starosti. Praha podle něj musí splnit zákonem předepsané zkoušky a postupy, jinak auta do tunelu nepustí. ČKD Praha DIZ buduje mimo jiné velíny, bez nichž provoz v Blance začít nemůže. Nouza doplnil, že vedení Prahy s firmou intenzivně jedná a snaží se dokončení Blanky tlačit k co nejčasnějšímu termínu.

ČTĚTE TAKÉ:

O 4. říjnu jako plánovaném termínu otevření tunelu se dosud mluvilo neoficiálně. Spustit provoz v Blance ještě před volbami, které se uskuteční 10. a 11. října, by se hodilo vládnoucí TOP 09 v čele s lídrem kanidáty a současným primátorem Tomášem Hudečkem. Podle zdrojů z pražské politiky o to, aby TOP 09 slavnostně přestřihnout pásku nestihla, usilovali její političtí konkurenti.

Bémův projekt

Práce se zastavily na konci loňského roku kvůli sporu Metrostavu s Prahou.

Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let zvýšily o několik miliard. Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září.

K arbitrážnímu soudu Praha půjde i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Bez IDS, která kvůli dluhům města hrozila odchodem ze stavby, by podle Prahy nebylo možné tunel dokončit.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.