Zástupci firmy eMoneyServices (EMS), která vlastní práva k opencard, ale tvrdí, že za bezchybný chod ručí jen do konce měsíce.
„Do konce ledna připravíme analýzu toho, co bylo, v jakém jsme stavu, jak se s minulostí chceme popasovat a jak si budeme dál kupovat jízdné,“ uvedla primátorka. Vedení města podle ní do té doby zároveň zhodnotí nabídku, kterou mu před několika dny předložila EMS. Tehdy primátorka k nabídce odmítla cokoli říct, prý je neveřejná.
PSALI JSME: |
Prostě to nevyřešíme
Situaci kolem projektu opencard, který Prahu vyšel na minimálně 1,35 miliardy korun, bez výsledku řešilo již několik politických reprezentací. Sama primátorka v prosinci loňského roku tvrdila, že „řešení“ situace představí do Vánoc. Koalice ale dosud žádné nepředstavila.
Magistrát je chudák, Krnáčová mu pomůžeAdriana Krnáčová také dnes oznámila, že si podala přihlášku do ANO. Zároveň uvedla, že plánuje reorganizaci magistrátu, při níž by měla být propuštěna až čtvrtina zaměstnanců. „Současná struktura úřadu, kterou máme, je nevhodná. Třetina mé práce nyní je věnovat se úřadu, protože tomu chudákovi se nikdo nevěnoval,“ uvedla k reorganizaci. |
Podle mluvčího EMS Martina Opatrného zatím Praha neřekla ani to, zda chce v projektu dál pokračovat nebo nikoli. Zastupitelé z klubu České pirátské strany tvrdí, že Praha má „celou řadu variant“. V uplynulých dnech mimo jiné opět zmínili možnost částečného návratu k papírovým kuponům.
Kartu opencard, která slouží především jako tramvajenka, si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS kvůli projektu čelí obvinění. Spor Prahy a EMS řeší soud.