"Není dobré polévat desku, člověk tak přichází o šampus, kterého se raději napiju," uvedl Havel, jehož na jevišti přivítal bouřlivý aplaus.
Havel má čestný titul nehrajícího člena PPU. Právě na jeho chalupě kapela v době normalizace a pronásledování natáčela některé své nahrávky.
Exprezident dnes upozornil na obal desky, na němž členové kapely pózují před slavnou Hynaisovou oponou pražského Národního divadla, kde vystupují ve hře Toma Stopparda Rock'n' Roll.
Na křtu společně s PPU zahrál violoncellista Josef Klíč, který se na nahrávce spolupodílel. Původně plánovaná předkapela Aku Aku z technických důvodů vystoupení zrušila. Po pražském křtu PPU vyjedou na koncertní turné, které zakončí 30. dubna vystoupením ve Dvoře Králové nad Labem.
Nahrávku nazvanou Maska za maskou Plastici pokřtili už minulý týden v prestižní Queen Elisabeth Hall v Londýně. Recenzent listu The Times koncert ocenil třemi hvězdičkami z pěti možných. Podle něj se v hudbě PPU odráží bláznivý, ale poučený přístup k melodii a náladě jako u Franka Zappy. "Bylo podivuhodné a opravdu skvělé vidět, že pořád hrají," napsali v The Times.
Album Maska za maskou vyšlo loni 23. prosince. Nahrávka obsahuje poprvé v historii souboru jiné skladby, než které zkomponoval dlouholetý výhradní autor Mejla Hlavsa, který zemřel v roce 2001. Toho roku vyšlo i album Líně s tebou spím, které uzavřelo jednu hudební kapitolu nejznámějších představitelů tuzemského uměleckého undergroundu.
Nová studiová nahrávka po osmi letech přináší 13 nových a původních skladeb. Autorsky převažuje se šesti skladbami kytarista Joe Karafiát.
Novou desku skupina nahrála v sestavě Vratislav Brabenec (saxofony, zpěv), Josef Janíček (klávesy, tahací harmonika, zpěv), Joe Karafiát (kytary, zpěv), Jiří Kabeš (viola, zpěv), Eva Turnová (basová kytara, zpěv) a o bicí se podělili bývalý bubeník Ludvík Kandl a současný Jaroslav Kvasnička.
Od roku 1968, kdy kapela vznikla, se v ní vystřídalo téměř 40 hudebníků.
Většina z nich strávila v kapele pouze krátkou dobu. Z klasické sestavy v ní dodnes působí Brabenec, Janíček a Kabeš. Svá slavná v zahraničí vydaná alba, která kolovala v kopiích mezi zastánci nezávislé kultury, mohli Plastici ve své vlasti vydat až po roce 1989.
S nástupem normalizace byl v roce 1970 kapele odebrán profesionální statut a vybavení. Státní šikana vyvrcholila zatčením všech Plastiků v březnu 1976. To vzbudilo protesty mezinárodní kulturní veřejnosti. Při kampani na jejich obranu se zformovala pozdější Charta 77.