Lidovky.cz

Český hudební trh se propadl. Neprodávají se CD ani DVD

Kultura

  16:58
PRAHA - Český hudební trh loni klesl z 555 milionů korun v roce 2008 na 490 milionů korun. V loňském roce se snížil obrat nejen z prodeje hudebních CD, ale i digitální hudby, která v předešlých letech vykazovala růst.
Nakupování CD - ilustrační foto.

Nakupování CD - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Informovala o tom česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

Ze zveřejněných statistik vyplývá, že loni klesl jak prodej klasických CD a hudebních DVD, tak i levnějších hudebních příloh novin. Za prodej CD a DVD hudební vydavatelství utržila 302,2 milionu korun, což bylo meziročně o 12 procent méně. Tržby z prodeje hudebních příloh se loni snížily z rekordních 183 milionů korun v roce 2008 na 167 milionů korun.

Pokles loni vykázala i digitální hudba, jejíž obrat klesl meziročně o 28,4 procenta. "Příjmy z digitálních prodejů v roce 2008 dosáhly více než 29 milionů korun, zatímco v roce 2009 činily příjmy z digitálních prodejů pouze 21 milionů korun," uvedla IFPI.

V roce 2008 přitom tuzemský hudební trh poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách tehdy měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin.

Vyšší tržby byly předloni i z prodeje digitální hudby.

Členové české pobočky IFPI mají na domácím trhu podíl přibližně 91 až 93 procent.

Autor:
Témata: Hudba, IFPI, Příjem
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.