Aukce ukázala, že český trh s výtvarným uměním má značný okruh stálých sběratelů, kterých během hospodářské krize ještě přibylo. Mnozí z těch, kteří původně považovali umění za pouhý zdroj dobré investice, se stali také milovníky obrazů a pokračují v jejich nákupu. Zájem byl opět o díla, která mají prokazatelný původ a kromě estetických hodnot se mohou pochlubit i zajímavým příběhem.
Neděle za čtyři miliony
Úspěch zaznamenal Josef Čapek, jehož obraz Neděle z roku 1934 se prodal za 4 miliony 700 tisíc korun. Je to o 1 milion 400 tisíc korun více, než byla jeho vyvolávací cena. Figurální malba pochází z pozůstalosti Karla Čapka a visela v síni "pátečníků" jeho vinohradské vily.
Očekávání splnil i Kamil Lhoták. Olej na plátně nazvaný Z Paříže (1948) se z vyvolávací sumy 1 milion 700 tisíc korun dostal na 2 miliony 600 tisíc. Jedná se o nepublikované a nevystavované plátno, které je ovšem uvedeno v soupisu autorova díla. Obraz je ukázkou vyspělého Lhotákova malířského rukopisu podtrženého odvážnou kompozicí.
Zasněné Benátky
Zájem dražitelů byl také o Jana Zrzavého. Dražila se jedna z jeho prvních variant benátských piazzett. Pohled na náměstí sv. Marka v Benátkách z roku 1928 pochází ze sbírky nakladatele Otakara Štorcha-Mariena, který umělci italský pobyt platil. Nakonec se ale obraz stal darem pro nakladatelovu výstřední milenku Bertu Žáčkovou. Aukce navýšila vyvolávací sumu Piazzetty o více než 1 milion korun, když dosáhla 2 milionů 700 tisíc.
Tradičně dobře se "držela" díla Václava Špály. Například jeho olej Z přístavu Marseille z roku 1926 stoupl ze 780 tisíc na 1 milion 200 tisíc korun. Sběrateli oblíbený Jakub Schikaneder, dražený sice výchozí cenu nijak nezvýšil, nicméně se prodal za 1 milion 350 tisíc korun.
Příšerná společnost
V minulosti se sice Schikaneder dostal až na hranici 8 milionů, avšak jednalo se o jeho typický malířský projev – zasněný zimní výjev. Na Žofíně se včera dražil obraz s námětem i názvem pro tohoto autora ojedinělým. Olej Příšerná společnost je z raného období a od data svého vystavení v roce 1878 byl považován za ztracený.
Tradičně vysoko, tentokrát na 4 miliony, se dostal Emil Filla se svým Zátiším s hroznem, dobře se prodávali Mařák, Marod, Drtikol a další aukční stálice. Sběratelé projevili také prozíravost, když obraz Očekávání od Josefa Vyleťala (1940–1989), na trhu dosud málo se vyskytující, vydražili za 220 tisíc korun, což je o 150 tisíc korun víc, než byla původní nabídka. Podle toho by se mohli začít investoři do výtvarného umění konečně více zajímat i o současné umělce.