Lidovky.cz

Jak se Bratislava se vrátila do 90. let. Podívejte se na vizuální efekty ve filmu Rudý kapitán

Kultura

  14:00
PRAHA - Thriller Rudý kapitán režiséra Michala Kollára a producenta Viktora Tauše je zasazen do Bratislavy 90. let. na tom, aby vizuál vypadal autenticky, pracoval tým čtyřiceti lidí z pražského postprodukčního studia MagicLab, který vyráběl pro tuto česko-slovensko-polskou produkce téměř čtyři stovky trikových záběrů. Celkem jim to zabralo osm tisíc hodin práce.

V postprodukci se začínalo se od jednoduchých retuší, přes složitější dokreslovačky až ke komplexním set extenzím a náročným 3D modelům. Modeloval se například 3D kamion pro jednu z akčních scén, kde si řidiče před zeleným pozadím zahrál režisér Michal Kollár a jeho spolujezdce supervizor vizuálních efektů Michal Křeček, kteří byli následně do záběru digitálně přidáni.

Maciej Stuhr v hlavní roli Rudého kapitána.
Ukázka vizuálních efektů v Rudém kapitánovi

Mezi těžší úkoly patřila podle Křečka i složitá set extenze při finální honičce odehrávající se na nádraží. “Režisér Michal Kollár si dal záležet na každém detailu, tak aby byla zachována absolutní věrnost době, i proto byla potřeba dlouhodobá příprava. Téměř ve všech exteriérových záběrech jsme museli odretušovat současné prvky a dokreslit je za ty dobové. Dobrým příkladem je rekonstrukce bratislavského nádraží, které už neexistuje. Proto se režisér rozhodl nádraží ve filmu poskládat ze tří různých lokací, a to z nádražní budovy natočené v Teplicích, peronu nasnímaném v Berouně či výhybkové soustavě natočené v Bratislavě,” vzpomíná Křeček.

Studio MagicLab se podílelo na tvorbě více než 40 českých i zahraničních filmů, v poslední době to bylo například psychologické drama David, komedie Cesta do Říma nebo Nebezpečný svět Rajka Dolečka, který získal na Finále Plzeň Cenu studentské poroty za nejlepší dokument. Mezi další snímky, které se v MagicLabu finalizovaly, patří polsko-český krimithriller Červený pavouk, který se objevil v hlavní soutěži na MFF Karlovy Vary.

Aktuálně začali profesionálové ze studia MagicLab pracovat na výrobě vizuálních efektů pro životopisný snímek Masaryk o Janu Masarykovi, kde si hlavní roli zahrál Karel Roden. V novém filmu režiséra Julia Ševčíka se české lokace díky filmovému architektovi Milanu Býčkovi i vizuálním efektům promění na New York z období druhé světové války, okolí Mánesova mostu se zase po práci trikařů stane novým domovem Westminsterského paláce. Masaryk vstoupí do kin v druhé polovině roku 2016.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.