Lidovky.cz

Co a koho přiváží Diana Krall? V neděli koncertuje v Kongresovém centru

Kultura

  8:00
Naposledy hrála v Praze před čtyřmi lety a byla to jedna z největších hudebních událostí toho roku. Letos se klavíristka a zpěvačka Diana Krall vrací v jiné muzikantské sestavě a s odlišným programem. Co od jejího nedělního koncertu v Kongresovém centru můžeme očekávat?

Zpěvačka vzpomíná. Diana Krall si na albu Wallflower vybavuje písně, které ji formovaly. foto: Reprofoto

Sama zpěvačka se nechala slyšet, že se na nadcházejících koncertech, jež ji čekají v Evropě, vrátí ke svému klasickému staršímu repertoáru. Těší se na ni fanoušci v prestižních sálech typu pařížské Olympie i na známých festivalech, jako je North Sea Jazz Festival v nizozemském Rotterdamu.

Pro ty všechny si prý připravila výběr ze všech svých doposud vydaných desek. A důraz má být kladen na styl, ve kterém se prosadila, tedy jazz. To, čemu se říká jazzové standardy.

Divadlo a koncert

Poslední pražský koncert Diany Krall byl od toho, co můžeme očekávat v neděli, značně odlišný. Vycházel z tehdy čerstvě vydaného alba Glad Rag Doll, na němž sice zpěvačka vysekla poklonu hudbě, která se jazzové klasiky dotýká, ale pojala ji s pětičlennou kapelou jako polodivadelní, ovšem báječnou muzikou napěchovanou a rafinovanou show, do jejíhož konceptu zapadaly i promítané filmové dotáčky.

Vloni Diana Krall vydala další album Wallflower, nazvané podle jedné méně známé písničky Boba Dylana. Nebyla to náhoda. V repertoáru desky se odstřihla od jazzové minulosti a nazpívala své verze písniček z oblasti folku a popu: například od Eagles, The Mamas & The Papas, Eltona Johna nebo Randyho Newmana. Album produkoval multiplatinový popový mistr David Foster a není divu, že se deska velmi dobře prodávala.

Představila svoji tvůrkyni dalšímu okruhu posluchačů, kteří o jazzovou muziku vůbec nezavadí, a z uzavřeného ghetta ji definitivně „vykopla“ do mainstreamu, ovšem toho kvalitativně na výši.

Dobrá sestava

O tom, že se Diana Krall na probíhajícím turné spíše vrací k tomu, co na ní měli její fanoušci rádi, totiž k de facto civilnímu způsobu vystupování, klasickému repertoáru a víceméně jazzovému způsobu instrumentální i vokální interpretace, vypovídá už sestava, s níž se do Prahy v neděli zpěvačka chystá.

Na kytaru bude hrát Anthony Wilson, který patří k občasným zpěvaččiným hudebním partnerům už patnáct let a mimo jiné dále spolupracoval třeba s Paulem McCartneym nebo Williem Nelsonem. Basistou kapely je Robert Hurst, držitel sedmi cen Grammy, jenž hrál a nahrával se zástupem hvězd včetně Wyntona Marsalise, Harryho Connicka Jr. nebo Stinga. Za bicí pak usedne Karriem Riggins, jenž se kromě jazzového bubnování věnuje i produkci hiphopových nahrávek třeba pro Erykah Badu, The Roots či Kanyeho Westa. Tedy dostatečně zajímavá sestava, jež slibuje kvalitní a invenční hudební provedení.

Co nakonec bude Diana Krall hrát, se lze jen dohadovat. Na asijské části turné letos v předjaří skutečně měla na programu klasické standardy, dotkla se latiny, svých milovaných autorů Toma Waitse a Joni Mitchell a hrála i z posledního alba. Polské koncerty, které evropskou šňůru zahájily ve středu a ve čtvrtek, ovšem ukazují, že program se zřejmě bude štaci od štace měnit. Nechyběly ovšem ani notoricky známé songy jako Cheek to Cheek nebo I’ve Got You Under My Skin.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.