Zbyněk Petráček, kterého mám mimochodem rád, píe: Ale zeptáme-li se, jak rychle jel v únoru premiér Topolánek, kdy 200 kilometrů z Prahy do Brna urazil za hodinu a čtvrt, je hned jasno. S úctou k autorovi musím říci, e hned tak vechno nemusí být jasné. Obyčejný člověk na to můe říci, e pan premiér jel děsně rychle. Vzal jsem si tedy tuku a papír a opráil si, co jsem se kdysi naučil ve kole, a doel jsem k výsledku, e pan premiér musel jet průměrnou rychlostí 160 kilometrů v hodině. To se sice někomu nemusí jevit jako hodně, ale na druhou stranu to znamená, e někdy mohl jet 90 km/h a jindy zase 190 km/h, co je nebezpečná rychlost s ohledem na to, jak je hustý provoz na dálnici D1 a jací řidiči se tam mohou vyskytovat.
Ale problém je někde jindy. Za volantem toho vozu neseděl pan premiér, ale ofér, kterého zaměstnává Úřad vlády. Takový řidič by sice měl říct panu premiérovi, e tak rychle jet nemůe, protoe je to v rozporu s dopravními předpisy a bezpečnosti silničního provozu. Jistě v nějaké cizí zemi, kde se ctí zákony a práva občanů, by to jistě bez obav řekl a pan premiér té cizí země by se vzpamatoval a řekl by si, e mu to sportovní utkání nemůe stát za následné články v novinách, zlostná slova ze strany opozice a případnou ztrátu hlasů voličů. Ale my v takové zemi neijeme. Řidič pana premiéra to ví a na nic pana premiéra radi ani neupozorňuje, protoe chce dál pracovat jako řidič ve slubách členů vlády. Pan premiér na to celkem kale, protoe ví, e si myslí, e můe vechno, a také ví, e to, co bude následovat, bude bouře ve sklenici vody, na kterou se brzy zapomene. Pan premiér také ví, e v případě maléru řidičák neodejmou jemu, ale jeho řidiči. Říká se tomu arogance moci.
No, a kdy to vidí prostý občan, řekne si, proč bych měl dodrovat rychlost já, prostý občan, kdy ji nedodruje ani pan premiér. A tak to je nejen s předpisy týkajícími se silničního provozu, ale se spoustou dalích věcí.