Lidovky.cz

Letní slavnosti, nebo holírna?

Názory

  18:24
Ad LN 26. 6.: Letní zlatá žíla
Chtěla bych upozornit na velice pokleslou úroveň Letních shakespearovských slavností (LSS) a varovat všechny zájemce o tento kdysi sympatický podnik. Všechno je jinak! Na dobré renomé z let dřívějších je nutno zapomenout!
 Agentura SCHOCK připravila divákům svým obnoveným představením Othella na scéně Nejvyššího purkrabství Pražského hradu šok! Kvalita provedení (v sobotu 12. července) byla velmi amatérská, režijní nápaditost nijaká, nasazení a výkony herců žalostné! V informačním letáčku pro sezónu 2008 byli sice uvedeni herci znalí svého řemesla, ale ke hře nastoupila „divize B“. Výjimkou byl Ladislav Frej v roli Brabantia, avšak jeho role nemá pokračování za úvod hry. Ztvárnění dalších postav bylo nepřesvědčivé, povrchní, neprožité. Divák nebyl do hry vtažen a během představení řešil otázku, zda se to herci ještě nenaučili hrát, nebo zda už toho mají dost a nejraději by šli domů. Zkrátka a jednoduše na Pražském hradě se usadila šmíra.
Než vznikly LSS, chodívalo se někdy na lidovou zábavu a za trochou zvláštní romantiky do cirkusu. Klauni, artisté a další účinkující mnohdy „hráli“ soustředěně a tak naplno, jako by jim šlo o život. Letošní letní cirkus agentury SHOCK poctivé výkony opravdu nepředvedl.
Dalším problémem této produkce je cena lístků. Dělá-li se divadlo (či jakékoli jiné umění) na komerčním základě, a zdůrazňuji, že proti tomu nic nenamítám, pokud je dané dílo provedeno všestranně dokonale s precizností i v nejmenším detailu. Za hrubě odbytý a nekvalitní „produkt“ uváděný agenturou SHOCK –  spolu s generálním partnerem PPF a hlavními partnery, jimiž jsou: Správa Pražského hradu, Hlavní město Praha a Česká pojišťovna – divák zaplatí 790 Kč za místa v 1. zóně (řada první až dvanáctá!!!) nebo 540 Kč za místa v 2. zóně (řada 13 až 18). Lze koupit lístky i za „pouhých“ 280 Kč (v řadách 19 až 24), avšak vzhledem k mírné svažitosti terénu diváci odtamtud sotva něco mohou vidět. 
V dávných dobách se „umělcům“ předvádějícím své výkony na ulici platilo až po jejich produkci. Nikdo peníze do klobouku klaunovi či pouličnímu zpěvákovi nenasypal předem, a odměna bývala přímo úměrná výkonu. Škoda, že se tento zvyk už neuplatňuje, jako tomu je v každodenních obchodních záležitostech. Protože se LSS proměnily v pouhopouhou obchodní záležitost, tak by kupující-divák měl/mohl zaplatit, až po prohlédnutí „zboží“. Agentura SCHOCK by potom sama utrpěla šok, neboť by skončila a nemohla nadále „holit“ diváky spoléhající se na Shakespeara a renomé LSS z let dřívějších.  Z původního záměru zbylo žalostně málo!
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.