Vážená redakce,
reaguji na článek "Naučte se noty" v dnešní (30.6.2008) příloze letní relax LN. Ujišťuji vás, že si aktivit pana V.O. Bauera velmi vážím - jako skladatele (i když označení "přední český skladatel" považuji zatím za přehnané), jako dirigenta, jako organizátora.
Sympatické mně bylo ji jeho vystoupení v Krausově TV pořadu "Uvolněte se". Ale zmíněný článek "Naučte se noty" považuji za katastrofu. Obsahuje nejen množství stylistických neobratností (spojené noty, o klíčích, hlasitost se dělí, o rytmu !) , ale přímo hrubých omylů (o neumové notaci, o taktu).Proč se autor rozhovoru "pes" neporadil s odborníkem, kterých mají LN v řadách kudebních kritiků bezesporu dostatek. Jako hudebnímu pedagogovi a sbormistru je mi líto promarněné příležitosti poskytnout čtenářům možnost nahlédnout do tajů notového zápisu a především výhod, pramenících z jejich zvládnutí.
reaguji na článek "Naučte se noty" v dnešní (30.6.2008) příloze letní relax LN. Ujišťuji vás, že si aktivit pana V.O. Bauera velmi vážím - jako skladatele (i když označení "přední český skladatel" považuji zatím za přehnané), jako dirigenta, jako organizátora.
Sympatické mně bylo ji jeho vystoupení v Krausově TV pořadu "Uvolněte se". Ale zmíněný článek "Naučte se noty" považuji za katastrofu. Obsahuje nejen množství stylistických neobratností (spojené noty, o klíčích, hlasitost se dělí, o rytmu !) , ale přímo hrubých omylů (o neumové notaci, o taktu).Proč se autor rozhovoru "pes" neporadil s odborníkem, kterých mají LN v řadách kudebních kritiků bezesporu dostatek. Jako hudebnímu pedagogovi a sbormistru je mi líto promarněné příležitosti poskytnout čtenářům možnost nahlédnout do tajů notového zápisu a především výhod, pramenících z jejich zvládnutí.