Lidovky.cz

Nerušit, propagujeme

Názory

  8:22
Na řidiče se musí drsně. To je postoj, který zaujalo ministerstvo dopravy, když schválilo reklamní kampaň za 150 milionů korun, která nám bude ukazovat následky dopravních nehod v celé jejich nepřikrášlené hrůze.

Záběr z nové odstrašující kampaně, která má za cíl snížit počet nehod na českých silnicích.

O účinnosti takového přístupu lze pochybovat. Jako by lidi nevěděli, že dopravní nehody jsou hrozné. Oni to velmi dobře vědí, vždyť se na trosky aut s čerstvými stopami krve u silnice mnozí fascinovaně dívají a mají je rádi ve filmu i v televizních zprávách. Nehodovost to zdá se nesnižuje. A na tom něco změní tahle kampaň? Na to jsou lidé dnes už příliš mediálně sofistikovaní nebo jak by se to řeklo.

.Kampaň ministerstva dopravy - klip hecování
video: Ministerstvo dopravy

Hlavně ale tomu, že na řidiče se musí drsně, nevěří sami státní úředníci. Zrovna v předvečer startu kampaně skončil „tajný milionářský závod“ Diamond Race. Nadupaná auta startovala z pražské Pankráce, policistům přímo pod nosem, do Budapešti a zpět. Tomu, že všichni dodržovali předpisy, jak pořadatelé tvrdí, jistě nikdo nevěří. MF Dnes našla závodníka, který 550 kilometrů po okreskách z Tatranské Lomnice do České Lípy urazil za pět hodin. Na Slovensku prý dostal pokuty za 11 000 korun a dva zákazy řízení, v Čechách nic. Pochlubil se i několika falešnými poznávacími značkami – fígl, který by dnes působil trapně v bondovce, zřejmě na drsné české policajty funguje.



Ale skutečný frajer něco takového ani nemá zapotřebí, když má dostatečně prestižní vůz, může počítat s tím, že si ho budou ochránci zákona jen závistivě prohlížet, tak jako si strážníci se zájmem prohlíželi na chodníku zaparkované lamborghini fotbalisty Řepky. Významná část řidičů i policistů se zjevně shoduje na tom, že dopravní předpisy jsou pro blbce.

Než s tímhle něco dělat, je pro politiky snazší přiklepnout 150 milionů na kampaň, zvlášť když ty peníze nejsou jejich.

Stát se k reklamním kampaním uchyluje čím dál tím víc. Už je prý šestým největším zadavatelem na reklamním trhu. Říkejme tomu virtuální politika: o co chabější výsledky má stát v plnění úkolů, které mu bezpochyby náleží, o to víc investuje do toho, aby nás přesvědčil, že ty úkoly plní dobře.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.