Je to dobrá zpráva. Proč to ale trvalo půl roku? Proč nebyl servisní technik na základně od počátku, ale až od října (dodavatel tvrdí, že to nabízel armádě hned)? A kdo má pravdu: ti, kteří tvrdí, že se o ničem nevědělo, či ti, kteří tvrdí, že se informace o problémech postupně sbíraly, aby se mohly odstranit? Je třeba zmínit i konspirační názor Lubomíra Zaorálka, který v ČT řekl, že zprávu o nedostatcích dinga „ztopili zpravodajci“.
Bylo by dobré vědět, jak k těmto problémům v komunikaci mohlo dojít. Každá technika, a zvlášť ta nová má problémy, což neznamená, že musí být koncepčně špatná. A mise, jako je ta v Afghánistánu, je skvělé testovací pole. Musí se k tomu ale tak přistupovat od počátku - bedlivě naslouchat těm, kteří tuto techniku „testují“, a zajistit co nejrychlejší odstranění závad. Doufejme, že to bude poučením. To se může ukázat záhy, při dodávce vozidel Iveco do Afghánistánu. Ta se také bez servisního technika na místě neobejdou...