Lidovky.cz

Proč petice proti prorodinnému balíčku?

Názory

  18:31
Ad LN 16. 3.: Miniškolky? Učitelé se bouří
Držím palce ministru Petru Nečasovi v jeho snaze obohatit nabídku pro rodiče předškolních dětí o možnost sousedské výpomoci a zřizování firemních miniškolek. Chápu, že k prorodinnému balíčku mají co říci pedagogové předškolní výchovy. Ale proč se rozhodli hned pro protestní petici? Za výchovu dětí odpovídají rodiče. Nemají sice pedagogické vzdělání, ale sledují dítě od jeho narození a mohou dobře odhadnout, jestli je pro ně vhodný kolektiv ve školce nebo rodinná atmosféra u sousedky či místo ve firemní školce, kde jsou jim nablízku.
Vím, že ve školkách pracují obětavé a přemýšlivé vychovatelky a že se tam děti naučí mnoho užitečného, co se jim pak ve škole hodí. Při vší úctě ale předškolní výchova není nezbytně nutná. Vždyť povinná školní docházka začíná první třídou základní školy. Až do té doby může dítě vyrůstat doma s rodinou, na péči se může podílet babička, a stejně tak může být přes den u sousedky v malé skupince dětí. Hlavní je, aby vyrůstalo v láskyplném prostředí. Nemohu souhlasit s předsedkyní Asociace předškolnívýchovy, Evou Opravilovou, že by děti, které nechodí do školky, mohly být „v předškolním věku z hlediska zdravého vývoje znevýhodněny:“ Každé dítě je při vstupu na základní školu něčím zvýhodněno a něčím znevýhodněno. Děti, které nezažijí školku, přinášejí do školního kolektivu možná trochu jiný pohled, jiné vystupování a chování. A učitelé základních škol by neměli dopustit, aby odlišnost byla pro dítě hned nevýhodou.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.