Vážení,
v příloze LN „KULTURA“ v pátek dne 13.března tr. jsme si se zájmem přečetli velmi pěkný článek paní Heleny Havlíkové o devátém ročníku festivalu Opera, který se konal nedávno v Praze. Z představení, o nichž autorka v článku píše, jsme viděli Věc Makropulos (ND Praha), Lucie z Lammermooru (Opava), Lest a láska (Č. Budějovice), Simon Boccanegra (Liberec) a Káťa Kabanová (Ústí n/L). Velmi potěšující skutečností je, jak paní Havlíková napsala, že se „profesionální úroveň v mnoha případech vřazuje do zavedených mezinárodních standardů tohoto … žánru.“ Podle našeho názoru to opravdu představení mimopražských souborů ukázala, a na to může být naše země ve srovnání s jinými stejné velikosti hrdá.
V jediném se s názorem paní Havlíkové rozcházíme, a to v pasáži o ústecké Kátě Kabanové, že prý „dirigent Norbert Baxa uvrhl sólisty do zbytečně nerovného zápasu s hlučným orchestrem…“ Podle nás byl ústecký orchestr nejlepší z uvedených pěti, které jsme na festivalu slyšeli, a vůbec pěvce nepřekrýval. Je to i názor našich známých, kteří přestavení také shlédli. Naopak kritičtější než autorka článku bychom byli k inscenaci Haydnovy „Lsti a lásky“, kde některé pasáže fingovaného „televizního natáčení“ byly zbytečně dlouhé a ne vždy moc vtipné. Jinak – výtečný pěvecký výkon v českobudějovickém souboru předvedl Svatopluk Sem.
v příloze LN „KULTURA“ v pátek dne 13.března tr. jsme si se zájmem přečetli velmi pěkný článek paní Heleny Havlíkové o devátém ročníku festivalu Opera, který se konal nedávno v Praze. Z představení, o nichž autorka v článku píše, jsme viděli Věc Makropulos (ND Praha), Lucie z Lammermooru (Opava), Lest a láska (Č. Budějovice), Simon Boccanegra (Liberec) a Káťa Kabanová (Ústí n/L). Velmi potěšující skutečností je, jak paní Havlíková napsala, že se „profesionální úroveň v mnoha případech vřazuje do zavedených mezinárodních standardů tohoto … žánru.“ Podle našeho názoru to opravdu představení mimopražských souborů ukázala, a na to může být naše země ve srovnání s jinými stejné velikosti hrdá.
V jediném se s názorem paní Havlíkové rozcházíme, a to v pasáži o ústecké Kátě Kabanové, že prý „dirigent Norbert Baxa uvrhl sólisty do zbytečně nerovného zápasu s hlučným orchestrem…“ Podle nás byl ústecký orchestr nejlepší z uvedených pěti, které jsme na festivalu slyšeli, a vůbec pěvce nepřekrýval. Je to i názor našich známých, kteří přestavení také shlédli. Naopak kritičtější než autorka článku bychom byli k inscenaci Haydnovy „Lsti a lásky“, kde některé pasáže fingovaného „televizního natáčení“ byly zbytečně dlouhé a ne vždy moc vtipné. Jinak – výtečný pěvecký výkon v českobudějovickém souboru předvedl Svatopluk Sem.