Pacienti si obecně stýskají na organizační banality, které by často odstranil schopný manažer v krátké době. Ve zdravotnictví ale jde vše, co se netýká léčby a směřuje k větší svobodě pacientů, ztuha. Například lékařům nebrání ve větší vstřícnosti vůči pacientům vůbec nic -kromě vlastních předsudků. Stížnosti pacientů jsou vlastně ve všech průzkumech po léta podobné, často totožné.
Změnu prosadí jen ten, kdo dokáže zdravotnický personál přinutit k pochopení toho, že to, co dělá, je služba a nikoli „poslání“, kdy vyvolení stojí vysoko nad pacientem, a proto s ním často jednají jako s předmětem. Silného ministra odolného vůči lékařské lobby hned tak mít nebudeme, takže nás čekají jen malé krůčky k lepšímu.
Změnu prosadí jen ten, kdo dokáže zdravotnický personál přinutit k pochopení toho, že to, co dělá, je služba a nikoli „poslání“, kdy vyvolení stojí vysoko nad pacientem, a proto s ním často jednají jako s předmětem. Silného ministra odolného vůči lékařské lobby hned tak mít nebudeme, takže nás čekají jen malé krůčky k lepšímu.