Lidovky.cz

ZVĚŘINA: I dítě je zákazník

Názory

  10:34
PRAHA - Vypadá to jako samozřejmost, banalita, ale není to samozřejmost. Kavárna či restaurace si na dveře vylepí Dítě vítáno a kolemjdoucí ví, že jej s jeho antikoncepční úderkou, rozuměj početnější rodinou, přivítají a nebudou se mračit. Podobné aktivity jsou do značné míry civilizačními vymoženostmi, které zároveň podporují podnikání.
Dívka (Ilustrační foto)

Dívka (Ilustrační foto) foto: Shutterstock

Kdyby třeba IKEA výrazně tratila na tom, že má ve svých obchodech přebalovací pulty, určitě by tam nebyly, stejně jako některé supermarkety v USA disponují pokladnou, ke které se neblížíte koridorem pamlsků. Jsou to příjemnosti, které leckdo ocení, a kdo je nepotřebuje, toho neobtěžují nebo se jim dotyčný může vyhnout.

Je výborné, že třeba iniciativa Dítě vítáno nefunguje na základě nějakého zákona či směrnice. Že k tomu byla potřeba jen dobrá vůle a dohoda, nikoli zásah státu. Stát dostane, co jeho jest, kavárnu či restauraci dle předpisu, co je navíc, je spontánní. Važme si toho a chraňme podobné aktivity před politickou třídou, která by nám to mohla zkazit. Nikomu není zatěžko si představit, jak nějaký poslanec bojuje za "naše děti", což by v posledku nepochybně přineslo byrokratickou torturu pro ty restauratéry a kavárníky, kteří měli dobrou vůli.
Témata: IKEA, USA
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.